تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

جهانبخش خانجانی» جريان اصلاحات كه در تداوم حركت تاريخي ملت ايران در انقلاب مشروطه، انقلاب شكوهمند اسلامي و حماسه بزرگ دوم خرداد همچنان بر مشي اصلاحي و رفرميستي خود تاكيد و اصرار دارد
اتحاد مثلث!

اتحاد مثلث!

فیاض زاهد - محمد مهاجری» وضعيت جديدي كه در سپهر سياست ايران رخ نموده تا حد كم نظيري استثنايي است. براي اثبات و انتقال اين باور تلاش مي‌شود در اين نوشته به برخي ابعاد آن اشاره شود
يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - 2024 September 29
کد خبر: ۴۴۰۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۱
معاون توسعه روستایی معاون اول رییس جمهوری:

توان‌افزایی‌روستاهاازامورمحوری‌دولت

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رییس جمهوری از توان افزایی روستاها به عنوان یکی از برنامه محوری دولت تدبیر و امید نام برد.
تدبیر24:'سید ابوالفضل رضوی' روز دوشنبه در همایش توسعه و مشارکت های اقتصادی روستاییان البرز در کرج افزود: باید اقتصاد مردم به ویژه روستاییان را تا آنجا رونق بخشید که علاوه بر تولید و خودکفایی، همیار دولت در پیشبرد برنامه های توسعه ای و اقتصادی باشند.

وی ادامه داد: اگر کار و تلاش در کشور به ویژه روستاها به عنوان ارزش نهادینه شود، آن وقت شاهد شکوفایی اقتصادی خواهیم بود.

رضوی یکی از علل کمتر توسعه یافتگی اقتصاد کشور را چشم امید داشتن به سرمایه نفت دانست و ادامه داد: این درحالی است که روستاهای کشور از ظرفیت های مهم اقتصادی و تولیدی برخوردارند که باید از این ظرفیت ها استفاده بهینه کرد.

معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری اظهار داشت: اگر از ظرفیت های اقتصادی و تولیدی روستاها استفاده بهینه شود، به طور قطع فضای کسب و کار در مسیر زندگی مطلوب روستاییان تغییر خواهد کرد.

وی افزود: بنابراین باید طرح هایی اقتصادی که جاذبه ماندن را در روستاها بیشتر می کند،

به اجرا درآورد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با اشاره به نقش مهم شوراهای اسلامی روستایی گفت: این نهادهای مردمی نیز با جلب مشارکت روستاییان می توانند زمینه تحقق هرچه بیشتر مطلوبیت ها را در روستاها فراهم کنند.

وی، سرمایه های کوچک روستایی را ظرفیت های مهم و موثری دانست که در صورت برنامه ریزی می توان، آنها را به منبع بزرگ درآمدی تبدیل کرد.

رضوی خاطرنشان کرد: اکنون در بیشتر خانواده های روستایی کشور افراد تحصیل کرده دانشگاهی وجود دارد که شوراهای اسلامی روستایی و مدیران ، این افراد را به مشارکت در طرح های اقتصادی ترغیب کنند.

در این همایش یکروزه مدیرکل امور روستایی استانداری البرز با بیان اینکه توزیع اعتبارهای روستایی باید براساس شاخص های ویژه ای صورت گیرد، ادامه داد: اکنون به علت سیل مهاجرت ها، شاهد تبدیل شدن برخی روستاهای استان به شهر هستیم.

'آرش بهادری' گفت: بنابراین توزیع اعتبار باید براساس شاخص های کمتر توسعه یافتگی ، مطالعات آمایش سرزمین باشد و شاخص جمعیت در این موضوع مهم مدنظر قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: براساس گزارش ها 60 درصد مهاجرت های روستایی نشات گرفته از مشکلات اقتصادی است که باید تدابیر جدی در این زمینه اندیشیده شود.

مدیرکل امور روستایی استانداری البرز همچنین از کمبود آب شرب و آب کشاورزی به عنوان معضلی اساسی در روستاها یاد کرد که با توجه به اهمیت این مناطق در چرخه اقتصادی باید مورد توجه مسوولان ذیربط قرار گیرد.

در این همایش یک روزه مشکلات مختلف روستاییان استان البرز از جمله در بخش بیمه روستایی مورد بررسی قرار گرفت.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: