بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بهاره آروین» مشکل از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اولیه نیست و در دیگر ممالک هم اوضاع کم‌وبیش به همین منوال است. مشکل در ساختاری است که قرار است کاهش این تعداد اولیه به تعدادی محدود و قابل قبول برای برگزاری انتخابات را امکان‌پذیر کند
نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

شهیندخت مولاوردی» نامزدها باید پاسخ بدهند مساله اصلی برای آنها حجاب و گشت ارشاد است یا اینکه معیشت، زنانه شدن فقر، زنانه شدن اعتیاد، زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی، زنانه شدن ایذر، زنانه شدن سالمندی و... هم برای آنها دارای اهمیت است.
چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 26
کد خبر: ۴۴۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۶

ماموریت‌جدیدوزارت‌اقتصاددرباره‌بانک‌ها

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه رسیدگی به لایحه رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب کردند که نظارت مستقیم بر اجرای تخلفات بانک‌ها و موسسات اعتباری متخلف با وزارت امور اقتصادی و دارایی است.
تدبیر24: بر اساس این مصوبه مجلس، مواردی که بانک‌ها از شمول مجازات مستثنی می‌شوند به این شرح مورد موافقت قرار گرفت که شامل بانک یا موسسه اعتباری است که حسب مورد به تایید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران یا سازمان بورس و اوراق بهادار اقدامات لازم برای واگذاری دارایی‌های موضوع این ماده را انجام داده اما به عللی خارج از اعاده بانک یا موسسه اعتباری واگذاری آن ممکن نشده باشد.

همچنین نگهداری اموال منقول یا غیرمنقول و سهامی که به تایید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به صورت قهری به تملک بانک یا موسسه اعتباری در آمده باشد نگهداری اینگونه اموال و سهام تا یک سال پس از تاریخ تملک مشمول مجازات‌های موضوع این ماده نیست و نیز تعیین مصادیق قهری بودن تملک مطابق آیین‌نامه‌ای است که به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی تهیه می‌شود و ظرف سه ماه از تاریخ ابلاغ این قانون به تصویب هیات وزیران می‌رسد.

همچنین نظارت مستقیم بر اجرای این حکم با وزارت امور اقتصادی و دارایی می‌باشد و وزارت مذکور موظف است هر سه ماه یک بار گزارش عملکرد حکم این ماده را به کمیسیون‌های اقتصادی و برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ارائه کند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: