تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

جهانبخش خانجانی» جريان اصلاحات كه در تداوم حركت تاريخي ملت ايران در انقلاب مشروطه، انقلاب شكوهمند اسلامي و حماسه بزرگ دوم خرداد همچنان بر مشي اصلاحي و رفرميستي خود تاكيد و اصرار دارد
اتحاد مثلث!

اتحاد مثلث!

فیاض زاهد - محمد مهاجری» وضعيت جديدي كه در سپهر سياست ايران رخ نموده تا حد كم نظيري استثنايي است. براي اثبات و انتقال اين باور تلاش مي‌شود در اين نوشته به برخي ابعاد آن اشاره شود
شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - 2024 September 28
کد خبر: ۴۴۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۵
تمهیدات سازمان غذا و دارو برای مبارزه با قاچاق؛

بساط "قاچاق" از حوزه سلامت برچیده می‌شود

مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات و امور استان‌های سازمان غذا و دارو از تشدید نظارت‌ها و بازرسی‌ها در بحث قاچاق کالاهای سلامت محور خبر داد.
تدبیر24: دکتر غفارزاده در اولین گردهمایی مسوولان روابط عمومی معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور با بیان اینکه بحث ارزیابی عملکرد در حوزه سازمان غذا و دارو در دوره فعلی مجددا آغاز شده، گفت: در ارزیابی عملکرد قبل از رقابت باید بحث ارتقا را هدف‌گذاری کنیم. ارزیابی عملکرد در رده‌های مختلفی صورت می‌گیرد که یکی از آنها روابط‌عمومی‌ها هستند. البته در ارزیابی عملکرد سال 92، شاخصی به عنوان روابط عمومی وجود نداشت، اما در سال 93 مشخصا شاخص‌بندی خواهد شد و روابط‌عمومی‌ها عملکردهای خود را اعلام کرده و مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به تاکید رییس سازمان غذا و دارو اظهار کرد: بحث قاچاق کالاهای سلامت‌ محور فوق‌العاده جدی است و در همه کشورها یک تهدید است، اما در کشور ما یک تهدید مضاعف است؛ زیرا کشور ما علی‌رغم اینکه دوستان زیادی دارد اما دشمن هم کم ندارد. در بحث مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت‌محور، برنامه‌ها و اهداف مشخصی تعیین شده و اقدامات کلانی دیده شده است. موضوع تشدید نظارت‌ها را در این زمینه شروع کردیم و سازمان در حال تدوین سامانه‌ای است که بساط چنین چیزی را جمع کند، اما باز هم بی‌نیاز از موضوع نظارت و تشدید بازرسی‌ها نیستیم.

مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد، پاسخگویی به شکایات و امور استان‌های سازمان غذا و دارو همچنین گفت: ایده بر این است که داروخانه‌هایی که تحت نظارت سازمان غذا و دارو هستند نباید از منظر قاچاق آلوده باشند. بنابراین اول باید داروخانه‌های تحت نظارت خود را نظارت کنیم و بعد به سراغ جاهای دیگر برویم. اتفاقی که شروع شده و در دست اقدام است، تشدید نظارت‌ها در زمینه قاچاق است. متاسفانه بیمارستان‌هایی که پول آنها به دست ماست، ممکن است مشکلاتی در این زمینه داشته باشد که البته نیروهایی برای تشدید نظارتی در بیمارستان‌ها نیز آماده شده است.

غفارزاده با اشاره به اهمیت اطلاع‌رسانی در زمینه قاچاق در حوزه سلامت گفت: بنابراین باید در زمینه قاچاق و تهدیدهایی که می‌تواند داشته باشد، اطلاع‌رسانی شود تا همراهی افکار عمومی را در نظارت بر قاچاق داشته باشیم. بنابراین روابط عمومی‌های دانشگاه‌ها باید در این حوزه پیگیر باشند، کالاها را رصد کنند و به لحاظ کیفیت و اثرگذاری آنها پیگیر بوده و با اطلاع‌رسانی آمار و ارقام آنها تبعات کالاهای قاچاق را بیان کنند. البته در آخر آموزش عمومی در این زمینه بسیار اهمیت دارد. حوزه‌های روابط عمومی باید اخبار و ضعف‌های نظارتی سازمان را به موقع منعکس کنند و مرتبا با اصحاب رسانه در تعامل باشند؛ این سرنخی است برای بررسی بیشتر در زمینه این نارسایی‌ها، یعنی خروجی بعضی از مباحث روابط عمومی می‌تواند به عنوان یک ورودی برای اداره ما مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه دکتر جوادی، مشاور رییس سازمان غذا و دارو و مدیر کل حوزه ریاست و روابط عمومی‌ها با بیان اینکه به نظر می‌رسد آنچه باعث تشکیل این گردهمایی شده، برخی از مشکلات موجود در شکل‌گیری و عملکرد روابط‌عمومی‌هاست، گفت: در این همایش از برخی از صاحبنظران حوزه رسانه و ارتباطات نیز دعوت شده و اهدافی را بر پایه این گردهمایی داشتیم که مهم‌ترین آنها معرفی جایگاه و اثربخشی روابط‌عمومی‌ها بوده است. امروزه روابط‌عمومی‌ها باید آنقدر پخته و قوی عمل کنند تا جایی که هیچ استراتژی در سازمان مصوب نشود مگر اینکه اثر آن بر مردم سنجیده شود و این یک اصل طلایی در روابط عمومی است.

مشاور رییس سازمان غذا و دارو ادامه داد: دومین هدف ما ایجاد وحدت رویه در ایجاد سیاست‌های سلامت‌محور سازمان است. مسلما مهم‌ترین وحدت رویه، قدرت است. یعنی اگر روابط‌عمومی‌های 50 دانشگاه وحدت رویه را به نمایش گذارند و قدرت داشته باشند، مدیران سازمان نیز با آنها هماهنگ خواهند شد. همچنین ایجاد پل ارتباطی بین روابط‌عمومی‌های سازمان و روابط‌عمومی دانشگاه‌ها به صورت زنده و پویا، تعامل مسوولان معاونت‌های روابط عمومی غذا و دارو با یکدیگر، ارائه تجربیات روابط‌عمومی‌های استان‌ها به روابط‌عمومی‌های سازمان، ایجاد انگیزه در روابط عمومی‌ها برای بحث تبلیغات و تقویت فعالیت‌های رسانه‌ای از سایر اهداف این گردهمایی است که امیدواریم بتوانیم تا آخر این جلسه این اهداف را بررسی کنیم. همچنین پیشنهاد می‌کنم جهت رسیدن به این اهداف دو گردهمایی در طول سال داشته باشیم تا عملکرد روابط‌عمومی‌ها را رصد و به یکدیگر اطلاع‌رسانی کنیم.

در ادامه مشاور فرهنگی و اجتماعی رییس سازمان غذا و دارو، دکتر جوزانی با تاکید بر لزوم فرهنگسازی در جامعه در حوزه غذا و دارو گفت: ساختن فرهنگ و رفتار یک جامعه ابتدا نیازمند شناخت داشتن از رفتارهای مردم است و روابط عمومی‌ها بویژه در استان‌ها می‌توانند نقش عمده‌ای در فرهنگ‌سازی داشته باشند. روابط‌عمومی‌های استان‌ها می‌توانند با رایزنی با مدیران کارخانه‌ها در جهت فرهنگ‌سازی گام بردارند.

مشاور فرهنگی و اجتماعی رییس سازمان غذا و دارو ادامه داد: نکته مهم صداقتی است که باید در تبلیغ موادغذایی با مردم داشته باشیم. به طور خلاصه روابط عمومی برای ایفای بهتر عملکردهای خود و کارآمدساختن خود باید مراحلی را طی کند که از جمله آنها شناخت روشن و واضح مشکلات، نیازها، توقعات، نقاط ضعف و قوت، تجزیه و تحلیل منطقی فرآیندهای اطلاع‌رسانی، تدوین راه‌های منطقی، بهینه و آینده‌نگر، اجرای راه‌حل‌های مدون‌ شده و مطالعه بازخوردها و استانداردکردن این راه‌حل‌ها و برنامه‌ریزی برای آینده بر مبنای استانداردها است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: