نیمی از جامعه میل به مشارکت در حوزه سیاسی ایران را ندارند

نیمی از جامعه میل به مشارکت در حوزه سیاسی ایران را ندارند

تقی آزاد ارمکی - انتخاباتی که در پیش داشتیم در سایه یک مجموعه از محدودیت‌ها بود. محدودیت اول این بود که قرار نیست دوره آقای رییسی نقد شود و از یک طرف باید آن را دوره طلایی قلمداد کنید.
با انتخاب خود چه بر سر آينده ایران خواهيم آورد؟

با انتخاب خود چه بر سر آينده ایران خواهيم آورد؟

مرتضی عزتی - ديدگاهي در ايران امروز به صورت واقعي يا در سايه در بخش‌هايي از جامعه قدرت را در دست گرفته است كه مسوول به قهقرا بردن ايران است
جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 05
کد خبر: ۴۴۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۷

آخوندی:۴.۹درصدخصوصی‌سازی‌واقعی‌بود

وزیر راه و شهرسازی گفت: تامین مالی به بخش‌های سوداگری رفته و همچنین روند خصوصی‌سازی نشان می‌دهد تنها ۴.۹ درصد آن به بخش خصوصی واقعی رسیده است.
تدبیر24:عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی امروز در نشست رشد اقتصادی چرخه‌های تجاری در اولین کنفرانس اقتصادی در تهران با اشاره به تامین مالی در ایران اظهارداشت: به نظرم این بخش با بخش سوداگری مالی در ارتباط است و روند خصوصی‌سازی در ایران نشان می‌دهد 36 درصد از خصوصی‌سازی‌ها سهم بخش عمومی غیردولتی، 25 درصدی به دولت بازگشته 19.38 درصد برای سهام عدالت و 13 درصد سهم نهادهایی است که نمی‌توان تشخیص داد، عمومی یا دولتی هستند که جزء بخش خاکستری اقتصاد بوده و در این میان 4.9 درصد خصوصی‌سازی واقعی صورت گرفته است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در جریان خصوصی‌سازی کسانی که قدرت بیشتری داشتند رانت بیشتری بردند، تصریح کرد: طی 10 سال اخیر 100 میلیارد دلار خصوصی‌سازی صورت گرفته و معلوم نیست، این حجم کچا رفته و چگونه مدیریت می‌شود و هاله‌ای از ابهام است.

وی تاکید کرد: اکنون در بحث حمل و نقل زمینی 127 هزار کامیون داریم که بالای 25 سال عمر دارند و نیز تشکیل سرمایه بخش حمل و نقل سال 91 نسبت به سال 76 حدود 40 درصد کاهش یافته و در بخش ساختمان نیز طی این مدت 60 درصد کاهش نشان می‌دهد.

آخوندی گفت: در بخش املاک و مستغلات نیز که بیشتر سوداگرانه بوده 160 درصد در سال 91 نسبت به 76 رشد وجود دارد.

وی افزود: در روند خصوصی‌سازی اختلال اساسی وجود دارد که آن را نمی‌توان با نظریه حل کرد و نیاز به مباحث و رویکردهای اجتماعی دارد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: