تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

جهانبخش خانجانی» جريان اصلاحات كه در تداوم حركت تاريخي ملت ايران در انقلاب مشروطه، انقلاب شكوهمند اسلامي و حماسه بزرگ دوم خرداد همچنان بر مشي اصلاحي و رفرميستي خود تاكيد و اصرار دارد
اتحاد مثلث!

اتحاد مثلث!

فیاض زاهد - محمد مهاجری» وضعيت جديدي كه در سپهر سياست ايران رخ نموده تا حد كم نظيري استثنايي است. براي اثبات و انتقال اين باور تلاش مي‌شود در اين نوشته به برخي ابعاد آن اشاره شود
سه‌شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۳ - 2024 November 05
کد خبر: ۴۴۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۵

موتورسیکلت برقی ساخت اصفهان

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر اصفهان گفت: موتورسیکلت برقی که توسط محققان این دانشگاه و با اتکا به دانش بومی طراحی و ساخته شده ؛ آماده قرارگرفتن در خط تولید است.
تدبیر24: 'سعید رسولی' روز دوشنبه اظهار کرد: این نوع موتورسیکلت برقی را پژوهشگران انجمن علمی مهندسی مکانیک دانشگاه آزاد خمینی شهر طراحی کرده و ساخته اند.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر افزود: بجز باتری، همه قطعات و بدنه این موتورسیکلت ساخت داخل است و توانایی انبوه سازی آن در کشور وجود دارد که در این زمینه درحال مذاکره با یکی از کارخانه های موتورسیکلت سازی در اصفهان هستیم.

وی با اشاره به اینکه موتورسیکلت های برقی وارداتی از چین بین 80 تا 500 میلیون ریال قیمت دارد، گفت: در صورت راه اندازی خط تولید موتورسیکلت های طراحی شده توسط دانشگاه آزاد خمینی شهر، قیمت تمام شده آن بسیار کمتر از مشابه خارجی است.

وی از دانشگاه آزاد خمینی شهر به عنوان قطب علمی رشته های برق و مکانیک استان اصفهان نام برد و تاکید کرد: محققان این دانشگاه توانایی راه اندازی خط تولید قطعات موتورسیکلت برقی بجز باتری را دارند.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر افزود: برای ساخت باتریهای قابل شارژ جهت استفاده در موتورسیکلت های برقی به همکاری سایر نهادها و دستگاهها از جمله وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیاز داریم.

به گفته وی، محققان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به دانش ساخت باتریهای قابل شارژ دست یافته اند.

رسولی اظهار کرد: برای انبوه سازی موتورسیکلت برقی، محققان دانشگاه آزاد خمینی شهر هفته آینده جلسه ای را با مسوولان راهور استان اصفهان برگزار خواهند کرد.

رییس پلیس راهور استان اصفهان آذرماه گذشته در سمینار یک روزه آسیب شناسی موتور سواران در دانشگاه آزاد شاهین شهر گفت: هر موتور سیکلت بنزین سوز برابر با شش دستگاه خودروی سواری هوا را آلوده می کند.

سرهنگ ' حسین غلامی ' افزود: جایگزین کردن موتورسیکلتهای برقی به جای موتورسیکلتهای موجود، افزون بر کاهش آسیبها و تلفات جانی به کاستن از آلودگی کلانشهر اصفهان کمک خواهد کرد.

جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان نیز اواخر ماه گذشته در نشست بررسی مشکلات حمل و نقل عمومی و ترافیک اصفهان در استانداری با اشاره به سهم زیاد موتورسیکلت ها در تخلفات رانندگی گفت: 50 درصد تصادفات موتورسیکلت ها منجر به مرگ می شود.

سرهنگ ' حسین حسین زاده ' با اشاره به آلودگی هوا توسط موتورسیکلت ها، اظهارکرد: براساس تحقیقات، هر موتور سیکلت 6 برابر یک خودرو هوا را آلوده و 8 تا 10 برابر خودرو آلودگی صوتی ایجاد می کند.

وی جایگزین کردن موتورسیکلت برقی را در کاهش آلودگی هوا و تصادفات موثر دانست و افزود: استفاده از این وسیله برقی به سرمایه 7 تا 10 میلیون تومان نیاز دارد و این قیمت به قشر ضعیف جامعه فشار وارد می کند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه مراکز دانشگاهی توانایی طراحی و ساخت موتورسیکلت های برقی را دارند، اظهار کرد: دانشگاه آزاد خمینی شهر اصفهان توانایی بومی سازی فناوری ساخت موتورسیکلت های برقی و تولید این وسیله به قیمت زیر دو میلیون تومان را دارد.

شهردار اصفهان نیز یکی از عوامل اصلی آلودگی هوا در شهرها را تردد موتورسیکلت های بنزینی دانست و گفت: طرح جایگزین کردن موتورسیکلت های برقی با موتورسیکلت های بنزینی یکی از تصمیم های خوب زیست محیطی است که باید جدی گرفته شود.

'سید مرتضی سقائیان نژاد ' افزود: برای تولید موتورسیکلت های برقی در اصفهان با چهار کارخانه وارد مذاکره شده ایم و امیدواریم این طرح در سال جاری عملیاتی شود.

همچنین کارشناسان معتقدند: با تولید موتورهای برقی علاوه بر کاهش آلودگی هوا، میزان تصادفات نیز کاهش می یابد و بنزین کمتری به هدر می رود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان نیزگفت: مدت ها در اتاق های فکر این فرماندهی با اساتید دانشگاه ها و کارشناسان انتظامی در خصوص راهکارهای کاهش تلفات انسانی ناشی از تصادفات موتورسواران بحث و تبادل نظر شد تا اینکه بهترین راهکار از سوی اعضا، ترغیب و تشویق مردم به استفاده از موتورهای برقی به جای موتورهای بنزینی اعلام شد.

سردار ' عبدالرضا آقاخانی ' اظهار کرد: جلوگیری از آلودگی هوا، پیشگیری از حداقل 30درصد از مرگ و میرهای تصادفات موتورسواران، کمک به بهداشت روح و روان جامعه و آرامش دادن و جلوگیری از آلودگی صوتی، صرفه جویی در مصرف سوخت و کمک به اقتصاد کشور و کمک به آسان شدن تردد با موتورسیکلت از جمله مزیت های استفاده از موتورهای برقی است.

وی با بیان اینکه هم اکنون براساس آمارهای به دست آمده 56 درصد از جرایم شهری به وسیله موتورسیکلت های بنزینی و به اصطلاح موتورهای تیزرو انجام می شود، افزود: یکی از مزیت های مهم بکارگیری این نوع موتورها پیشگیری از وقوع جرایم بخصوص سرقت است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان از تعدیل موتورسیکلت های اسقاطی به موتورسیکلت های برقی توسط شهرداری اصفهان خبر داد و گفت: شهرداری اصفهان در یک حرکت مثبت به منظور کاهش آلایندگی ها در این کلانشهر، برای تبدیل موتور سیکلت های اسقاطی به برقی اعلام آمادگی کرده است.

سردار ' عبدالرضا آقاخانی' با اشاره به سرعت موتورسیکلت های برقی اظهارکرد: سرعت این موتور سیکلت ها 50 تا 60 کیلومتر است و بدون آلودگی صوتی و هوا با برق شارژ می شوند.

وی با بیان اینکه هنگام اتمام شارژ باتری، این موتورها با استفاده از پدال تبدیل به دوچرخه می شوند، اظهار کرد: از این موتورها در محدوده تاریخی و مرکزی شهر اصفهان همچون چهارباغ اصفهان و اطراف میدان امام، می توان استفاده کرد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان ابراز امیدواری کرد که با همت مسوولان، مراکز علمی و دانشگاهی و صنعتگران زمینه ساخت و تولید و استفاده از موتور سیکلت های برقی در اصفهان فراهم شود تا از این طریق استان اصفهان بتواند رتبه اول کشته های موتورسیکلت در کشور را به رتبه اول کاهش فوتی های ناشی از تصادفات موتورسیکلت ها تبدیل کند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: