نیمی از جامعه میل به مشارکت در حوزه سیاسی ایران را ندارند

نیمی از جامعه میل به مشارکت در حوزه سیاسی ایران را ندارند

تقی آزاد ارمکی - انتخاباتی که در پیش داشتیم در سایه یک مجموعه از محدودیت‌ها بود. محدودیت اول این بود که قرار نیست دوره آقای رییسی نقد شود و از یک طرف باید آن را دوره طلایی قلمداد کنید.
با انتخاب خود چه بر سر آينده ایران خواهيم آورد؟

با انتخاب خود چه بر سر آينده ایران خواهيم آورد؟

مرتضی عزتی - ديدگاهي در ايران امروز به صورت واقعي يا در سايه در بخش‌هايي از جامعه قدرت را در دست گرفته است كه مسوول به قهقرا بردن ايران است
جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 05
کد خبر: ۴۴۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۵

دانش آموز لردگانی گهواره برقی ساخت

یک دانش آموزی سال سوم رشته ریاضی از شهر مالخلیفه بخش فلارد شهرستان لردگان گهواره برقی اختراع کرد.
تدبیر24: روابط عمومی آموزش وپرورش چهارمحال وبختیاری ، این دانش آموز به نام 'آرین نادری' درخصوص اختراع خود گفت: این گهواره با یک موتور 12 آمپر و ترانس تبدیل برق غیرمستقیم به مستقیم کار می کند و خطر برق گرفتگی برای نوزاد ندارد.

وی افزود: دو حسگر حساس به صدای نوزاد در این گهواره تعبیه شده که با صدای گریه نوزاد فعال می شود و تا پنج دقیقه برای کودک لالایی می خواند.

نادری ادامه داد: مدت زمان طراحی و ساخت این گهواره برقی پنج ماه طول کشیده و بدنه آن تمام فلزی و با دور کند، متوسط و تند و با انرژی الکتریکی کار می کند و به وسیله ریموت از فاصله 10 متری قابل کنترل است.

این مبتکر جوان از کار برروی طراحی و ساخت آب پاش هوشمند برای مصارف گلخانه های صنعتی و خانگی نیز خبرداد و گفت: این طرح نیز تا سه ماه آینده به اتمام می رسید.

مرکز شهرستان لردگان در فاصله 160 کیلومتری مرکز استان چهارمحال وبختیاری قرار دارد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: