بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بهاره آروین» مشکل از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اولیه نیست و در دیگر ممالک هم اوضاع کم‌وبیش به همین منوال است. مشکل در ساختاری است که قرار است کاهش این تعداد اولیه به تعدادی محدود و قابل قبول برای برگزاری انتخابات را امکان‌پذیر کند
نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

شهیندخت مولاوردی» نامزدها باید پاسخ بدهند مساله اصلی برای آنها حجاب و گشت ارشاد است یا اینکه معیشت، زنانه شدن فقر، زنانه شدن اعتیاد، زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی، زنانه شدن ایذر، زنانه شدن سالمندی و... هم برای آنها دارای اهمیت است.
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 17
کد خبر: ۴۴۹۳۳
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۵

26دصدمعتادان‌کشورشیشه‌ای‌هستند

رییس سازمان بهزیستی گفت: 26 درصد از معتادان کشور ماده افیونی شیشه مصرف می کنند که عوارض ناگواری بر سلامت روانی و جسمی آنان دارد.
تدبیر24: «همایون هاشمی » روز شنبه در کارزار رسانه ای پیشگیری از اعتیاد در اراک افزود: شیشه از گروه مواد مخدر صنعتی و شیمیایی است که نسبت به مواد مخدر سنتی عوارض جدی تری دارد و مهار روند رو به رشد مصرف آن نیازمند کار جهادی است.

وی ادامه داد: آمارها بیانگر وجود حدود یک و نیم میلیون معتاد در کشور است که باید در سایه نهضت آگاهی رسانی ، مصونیت و پیشگیری از گرایش افراد به مواد مخدر بویژه شیشه را در جامعه بالا برد.

رییس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: برنامه ریزی آموزشی متناسب با نیازهای معتادان و آسیب دیدگان از اولویت های اساسی سازمان بهزیستی است.

هاشمی بیان کرد: اعتیاد با آثار زیانبار اجتماعی و فرهنگی ، حدود پنج میلیون نفر را به صورت مستقیم درگیر خود کرده و خانواده ها با دامنه ای از آسیب های آن دست و پنجه نرم می کنند.

وی اضافه کرد: پیشگیری مبتنی بر جامعه با استفاده از ابزار آگاهی بخشی از مهمترین راهکارهایی است که می تواند در مهار معضل خانمان برانداز اعتیاد موثر باشد.

رییس سازمان بهزیستی ادامه داد: هرچه میزان آگاهی عمومی جامعه افزایش یابد ، دستگاه های حاکمیتی و مرتبط با مقابله با ناهنجاری اعتیاد در پیشبرد اهداف خود موفق تر عمل خواهند کرد.

هاشمی اظهار کرد: واکسیناسیون اجتماعی جامعه علیه اعتیاد تنها با فراگیری آگاهی بخشی عمومی از سوی رسانه های پویا شکل می گیرد.

وی افزود: با افزایش سطح هوشیاری و آگاهی عمومی جامعه نسبت به وظایف حاکمیتی بهزیستی می توان بسیاری از معضلات اجتماعی از جمله اعتیاد را مدیریت کرد.

مدیرکل امور پیشگیری و اعتیاد سازمان بهزیستی کشور نیز گفت: روند اعتیاد در کشور به گونه ای است که باید از برنامه های آموزش محور در راستای کاهش آسیب های ناشی از آن بهره گرفت.

«محسن روشن پژوه» بیان کرد: رسانه های جمعی نوشتاری، دیداری و فضاهای مجازی اطلاع رسان با توجه به رسالت خطیر خود می توانند یاریگر سازمان بهزیستی در کاهش اعتیاد باشند.

وی افزود: سازمان بهزیستی بدون یاری بدنه اجتماع به ویژه خانواده ها قادر به ارایه خدمات مناسب نخواهد بود.

سرپرست سازمان بهزیستی استان مرکزی نیز گفت: برای بهبود کیفیت خدمات قابل ارایه به معتادان شیشه ، 45 واحد آموزشی سیار و 80 واحد ثابت در حوزه پیشگیری فعالیت می کنند.

« بهروز رفیعی» بیان کرد: 30 موسسه مردم نهاد در حوزه پیشگیری از اعتیاد، بهزیستی را در پیگیری اهداف خودیاری می دهند.

وی افزود: دولت در راستای کاهش آسیب های اجتماعی همواره یاریگر تشکل های غیردولتی بوده و در این راه از همه توان خود استفاده می کند.
منبع: آفتاب
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: