بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بهاره آروین» مشکل از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اولیه نیست و در دیگر ممالک هم اوضاع کم‌وبیش به همین منوال است. مشکل در ساختاری است که قرار است کاهش این تعداد اولیه به تعدادی محدود و قابل قبول برای برگزاری انتخابات را امکان‌پذیر کند
نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

شهیندخت مولاوردی» نامزدها باید پاسخ بدهند مساله اصلی برای آنها حجاب و گشت ارشاد است یا اینکه معیشت، زنانه شدن فقر، زنانه شدن اعتیاد، زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی، زنانه شدن ایذر، زنانه شدن سالمندی و... هم برای آنها دارای اهمیت است.
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 16
کد خبر: ۴۵۰۶۰
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۵

تلاش آفریقا برای ارسال فضاپیما به ماه

قاره آفریقا برای اجرای طرح بلندپروازانه ارسال فضاپیما به ماه در حال جمع آوری بودجه است.
تدبیر24:  این ماموریت که Africa2Moon نام دارد تا کنون توانسته فقط 13 هزار دلار از مرحله اولیه 150 هزار دلاری خود را بدست بیاورد؛ این در حالی است که تنها سه هفته به پایان مهلت این هدف باقی مانده است.

این درحالی است که یک شرکت خصوصی انگلیسی توانست برای پروژه فضایی Lunar Mission One حدود یک میلیون دلاری قبل از به پایان رسیدن ضرب الاجل این شرکت کمک مالی از طریق اینترنت به دست آورد.

گروه غیر انتفاعی به نام «بنیاد توسعه فضایی» از محققان دانشگاه «کیپ تاون» در آفریقای جنوبی مبتکر این طرح بلندپروازنه است.

این گروه قصد دارد علاقه به تحصیل علم و فناوری را در میان جوانان آفریقایی افزایش داده و از فرار مغزها به کشورهای توسعه یافته جلوگیری کنند.

گذشته از بدبینی ها نسبت به آفریقا، کمبود تبلیغات در مورد پروژه نیز ممکن است با نرسیدن کمکهای مالی به حد انتظار نقش داشته باشد.

برخی منتقدان اعلام کرده اند که پول های این چنینی را به جای هزینه کردن بر روی اکتشافات فضایی، بهتر است برای سایر پروژه ها مانند مقابله با ابولا و بیماری های دیگر بکار برد.

اما طراحان این پروژه بر این باورند که سرمایه گذاری بر روی تحصیلات، بهترین راه برای پیشرفت این قاره فقیر محسوب می شود.

آفریقا جنوبی در سال 2012 با تصمیمی که نوعی کودتای علمی بین المللی محسوب می شد، به عنوان میزبان بزرگترین تلسکوپ جهان انتخاب شد.

این تلسکوپ با مشاهده عمیق تر جهان به بررسی انفجار بزرگ، سیاه چاله ها و کشف مرزهای جدید برای مثال حیات فرازمینی خواهد پرداخت.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: