بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بهاره آروین» مشکل از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اولیه نیست و در دیگر ممالک هم اوضاع کم‌وبیش به همین منوال است. مشکل در ساختاری است که قرار است کاهش این تعداد اولیه به تعدادی محدود و قابل قبول برای برگزاری انتخابات را امکان‌پذیر کند
نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

شهیندخت مولاوردی» نامزدها باید پاسخ بدهند مساله اصلی برای آنها حجاب و گشت ارشاد است یا اینکه معیشت، زنانه شدن فقر، زنانه شدن اعتیاد، زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی، زنانه شدن ایذر، زنانه شدن سالمندی و... هم برای آنها دارای اهمیت است.
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 16
کد خبر: ۴۵۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۴
وزیر امور اقتصادی و دارایی:

نقش پررنگ دولت بزرگترین مشکل اقتصاد کشور است

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه بزرگترین مشکل اقتصادی ایران نقش بالای دولت در آن و فقدان بخش خصوصی توانمند است، گفت: مهمترین اقدام در جهت تولید و بهبود رشد اقتصادی و افزایش بهره وری آن است که بخش خصوصی به جایگاه واقعی خود ارتقا یابد.
تدبیر24:علی طیب نیا روز شنبه در چهل و سومین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران که با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری و جمعی از فعالان بخش خصوصی برگزار شد، افزود: باید بخش خصوصی را به جایگاه واقعی خود نزدیک ساخت به گونه ای که سیاست های گذشته برای دستیابی به این مهم واگذاری بنگاه های دولتی به بخش خصوصی بوده است.

وی افزود: بدون اصلاح فضای کسب و کار در کشور، راهبرد واگذاری نتیجه ناکارآمدی را به وجود آورده است.

وی با بیان اینکه اصلاح فضای کسب و کار از رویکردهای مهم دولت یازدهم به شمار می رود، اظهار داشت: برای اینکه زمینه ارتقا جایگاه بخش خصوصی را تقویت کنیم باید هرچه سریع تر فضای کسب و کار را در کشور بازنگری و اصلاح کنیم.

وزیر اقتصاد با اشاره به تحقیقات به عمل آمده به لحاظ عدم کارآمدی فضای کسب و کار در کشور، تصریح کرد: متاسفانه در شرایط فعلی تفاوت معناداری به لحاظ کارآمدی بین بخش های خصوصی و دولتی وجود ندارد که این ناشی از فقدان محیط مناسب کسب و کار در کشور است.

طیب نیا گفت: راهبرد واگذاری به بخش خصوصی وقتی موفقیت آمیز است که اصلاح فضای کسب و کار را به طور جدی در کشور دنبال کنیم.

وی سپس از ایجاد دفتر اصلاح فضای کسب و کار در وزارت امور اقتصادی و دارایی خبر داد و گفت: همچنین سایتی در وزارتخانه راه اندازی شده که مجوزهای مربوط به کسب و کار را ثبت می کند به گونه ای که تاکنون بیش از دو هزار مجوز صادر شده ضمن آنکه هم اکنون در مرحله احصاء مجوزها هستیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه مجموعه ای از برنامه ها را برای بهبود فضای کسب و کار را با بخش خصوصی دنبال خواهیم کرد، اظهار داشت: به سادگی می توانیم به رتبه 70 فضای کسب و کار در دنیا دست پیدا کنیم ضمن آنکه طی سال گذشته 20 رتبه ایران در محیط کسب و کار جهانی بهبود یافته است.

طیب نیا در پایان تصریح کرد: بهبود فضای کسب و کار جهانی ایران مشروط به همدلی و همفکری بخش خصوصی و دولتی است تا مشکلات و گلوگاه ها هرچه سریع تر برطرف شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: