بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بهاره آروین» مشکل از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اولیه نیست و در دیگر ممالک هم اوضاع کم‌وبیش به همین منوال است. مشکل در ساختاری است که قرار است کاهش این تعداد اولیه به تعدادی محدود و قابل قبول برای برگزاری انتخابات را امکان‌پذیر کند
نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

شهیندخت مولاوردی» نامزدها باید پاسخ بدهند مساله اصلی برای آنها حجاب و گشت ارشاد است یا اینکه معیشت، زنانه شدن فقر، زنانه شدن اعتیاد، زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی، زنانه شدن ایذر، زنانه شدن سالمندی و... هم برای آنها دارای اهمیت است.
يکشنبه ۰۳ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 23
کد خبر: ۴۵۳۹۴
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۹

تولید خودرو گران‌تر می‌شود

قطعه‌سازان خودرو در پی فراخوان‌های گسترده‌ای که خودروسازان را به افزایش استانداردهای کیفیت قطعات مورد استفاده واداشته، با فشار بیشتری برای رعایت الزامات ایمنی مواجه می‌شوند.
تدبیر24:قطعه‌سازان در ژاپن که نیاز خودروسازان جهانی را تامین می‌کنند اقدامات پرهزینه‌ای را برای عمل به استانداردهای کیفیت بین‌المللی بالاتر در پیش گرفته‌اند و امکانات ایمنی بیشتری را در طراحی‌های قطعات خود معرفی کرده‌اند و تجهیزات بازرسی بیشتری را خریداری می‌کنند.

به دنبال فراخوان‌های گسترده سال گذشته برای نواقص مرگباری مانند سوییچ احتراق معیوب جنرال موتورز و کیسه‌های هوای تاکاتا که در خطر انفجار و پرتاب ترکش وار تکه‌های فلزی قرار دارند، قطعه سازان می‌گویند چاره دیگری در این خصوص ندارند.

خودروسازان بیش از 60 میلیون خودرو را سال گذشته در آمریکا مورد فراخوان قرار دادند که دو برابر رکورد سال 2004 بود. سازمان ملی ایمنی بزرگراه آمریکا وعده داده است تحقیقاتش را در سال جاری میلادی افزایش دهد. به این ترتیب معطوف شدن مجدد رگولاتورها به مسئله کیفیت به هزینه‌های تولید اضافه می‌کند و به نوبه خود باعث می‌شود مصرف‌کنندگان هزینه بیشتری را پرداخت کنند.

به گفته تحلیلگران خودرو، ریسک فراخوان‌ها در آینده بیشتر خواهد شد زیرا در ساخت خودروها قطعات برقی بیشتر و بیشتری استفاده می‌شود و پیچیدگی بیشتری پیدا می‌کنند.

هوندا که سومین خودروساز بزرگ ژاپن است، پس از فراخوان بیش از 13 میلیون خودرو از سال 2008 به دلیل استفاده از کیسه‌های هوای معیوب تاکاتا در تولید آنها، اعلام کرده روند ساخت را مورد دقت بیشتری قرار می‌دهد و خواستار حمایت قطعه سازان شده است.

تاکاتا و خودروسازان سرگرم تحقیقات برای پی بردن به ریشه نواقص کیسه هوا هستند که تاکنون عامل چهار کشته در آمریکا و یک کشته در مالزی شناخته شده اند.

سخنگوی تاکاتا اظهار کرده است این شرکت ایمنی و کیفیت را اولویت شماره یک خود قرار داده و به سرمایه گذاری برای طراحی فناوری جدید و بالا بردن استانداردهای کیفیت ادامه می‌دهد.

مقامات شرکت فوجیموری که پس از تویوتا فولگس واگن بزرگترین مشتری آن است، می‌گویند اگر پیش از این برخوردار بودن از استانداردهای ایزو برای قطعه سازان ژاپنی مایه افتخار بود، اکنون تقریبا اجباری شده زیرا خودروسازان از شرکت‌هایی که مطابق استانداردهای کیفیت فعالیت نمی‌کنند، خرید نخواهند کرد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: