بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بهاره آروین» مشکل از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اولیه نیست و در دیگر ممالک هم اوضاع کم‌وبیش به همین منوال است. مشکل در ساختاری است که قرار است کاهش این تعداد اولیه به تعدادی محدود و قابل قبول برای برگزاری انتخابات را امکان‌پذیر کند
نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

شهیندخت مولاوردی» نامزدها باید پاسخ بدهند مساله اصلی برای آنها حجاب و گشت ارشاد است یا اینکه معیشت، زنانه شدن فقر، زنانه شدن اعتیاد، زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی، زنانه شدن ایذر، زنانه شدن سالمندی و... هم برای آنها دارای اهمیت است.
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 16
کد خبر: ۴۵۶۳۰
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۷

هدف اسراییل؛ ایجاد منطقه «ناآرام»

تجاوز اسراییل به سوریه در حقیقت براساس نیازهای این رژیم صورت گرفته و به‌همین‌دلیل این اتفاق را نباید رویدادی عجیب تلقی کرد. اولین انگیزه تل‌آویو؛ تداوم ناامنی در خاک سوریه است زیرا آنها نشان دادند که می‌خواهند سوریه همچنان، سوریه‌ای باشد که انواع تهدیدها را تجربه می‌کند.
تدبیر24:به‌دلیل احتمال تکرار چنین رفتاری از سوی رژیم‌صهیونیستی بعید نیست. همچنین این را هم باید درنظر داشت که انتخابات اسراییل درحالی کمتر از دو‌ماه دیگر برگزار می‌شود که حزب «لیکود» به رهبری «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر اسراییل، جایگاه متزلزلی در اذهان عمومی دارد و ائتلاف حزب «کار» و حزب «حرکت» می‌تواند در صدر نتایج انتخابات قرار گیرد و به‌همین‌دلیل نتانیاهو تلاش می‌کند تا با ایجاد ناامنی، آرای احزاب راست را افزایش بدهد. به عبارت دقیق‌تر، راست سیاسی در شرایطی می‌تواند به توفیق انتخاباتی امید داشته باشد که مقابله با حزب‌الله لبنان را در دستور کار قرار دهد. مساله مهم دیگر؛ واکنش حزب الله به این تحرک تروریستی است که باید گفت حزب‌الله لبنان، امنیت سوریه را اصول اصلی برای خود می‌داند و دقیقا به‌همین‌دلیل برای هر اقدام مشابهی اما و اگرهای زیادی را پیش روی خود می‌بیند. بحث مهم این است که «سیدحسن نصرالله»، دبیرکل لبنان در مصاحبه‌ای که با «المیادین» انجام داد، اعلام کرد که از این پس همه تهاجمات به حزب‌الله قابل تحمل نیست و ضرورت «پاسخ»، امری روشن و واضح است. اما مساله اینجاست که آیا حزب‌الله در چارچوب نیازهای دولت نتانیاهو قدم برمی‌دارد یا خیر؛ مشاهدات کنونی بیانگر آن است که حزب‌الله هیچ‌گاه اجازه نمی‌دهد تا به ابزار اهداف دولت اسراییل تبدیل شود و جهت تامین نیازهای آنها عمل کند. لذا عقلانیت این‌طور حکم می‌کند تا پاسخی داده شود که دشمن را به هدفش نزدیک نکند. همچنین بحث دیگر، مساله اخلاقی است که حزب‌الله برای هر اقدام و رفتار نظامی باید با دولت سوریه هماهنگ باشد، آن هم در شرایطی که دولت سوریه بنا‌به دلایل متعددی نمی‌خواهد به فضای نظامی وارد شود. از سوی دیگر، دولت سوریه به‌طور اساسی موفق شده تا عملیات نیروهای تکفیری را خنثی کند و در این مسیر به کمک حزب‌الله نیاز دارد. حمله در مناطق پاک‌سازی‌شده، نشان داد که اسراییل تا چه اندازه در «بحران آفرینی» موفق است و به همین دلیل باید گفت که سوریه و البته حزب‌الله باید به اندازه‌ای هوشیار باشند که به اسراییل اجازه ندهند به هدفش که همان «منطقه ناآرام» است، برسد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: