ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
دوشنبه ۳۰ تير ۱۴۰۴ - 2025 July 21
کد خبر: ۴۵۶۴۵
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۹

جزئیات تصمیمات جدید گازوئیلی دولت

وزیر راه و شهرسازی از اختصاص سوخت به کامیون‌ها براساس پیمایش از سال آینده خبر داد و گفت: با وزارت نفت، هماهنگی‌های لازم برای هوشمندسازی بین مصرف سوخت و پیمایش انجام شده است.
تدبیر24:عباس آخوندی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی در خصوص چگونگی اختصاص سوخت کامیون‌ها براساس سیستم پیمایش گفت: هماهنگی‌هایی بین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و وزارت نفت انجام شده است تا کارت‌های هوشمندی که توسط سازمان راهداری تهیه می شود، در اختیار شرکت فرآورده های نفتی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه میزان کارت سوخت باید براساس پیمایش وسایل نقلیه باشد، افزود: تعداد کارت سوختی که به کامیون‌ها داده می شود، باید مطابق با پیمایش آنها باشد، در غیر این صورت کامیونی که پیمایش ندارد، نباید از کارت سوخت استفاده کند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: هماهنگی‌های لازم با وزارت نفت انجام شده و از اوایل سال آینده این موضوع اجرایی می‌شود و امیدواریم تا نیمه اول سال ۹۵ تمام وسایل نقلیه باری تحت پوشش این شبکه هوشمند قرار گیرند.

آخوندی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰۰ هزار دستگاه کامیون از ما بارنامه دریافت نمی‌کنند، بیان کرد: این کامیون‌ها دارای سوخت هستند و از سوخت یارانه‌ای استفاده می کنند در حالی که مشخص نیست حمل بار دارند یا نه؟

وی اضافه کرد: برخی از این کامیون‌ها ممکن است حمل و نقل محلی را انجام دهند و یا با روش‌های دیگری مشغول تردد باشند که ما اطلاعی از آن نداریم، بنابراین باید هر کامیون با توجه به میزان حمل بار سوخت دریافت کند.

براساس آمارهای موجود، هم اکنون ۴۸۰ هزار کامیون در ایران از کارت سوخت استفاده می‌کنند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: