آموزش کودکان برای فردای بهتر سرزمین

آموزش کودکان برای فردای بهتر سرزمین

شینا انصاری - روز جهانی و هفته ملی کودک فرصتی است برای پرداختن به دغدغه‌ها، مشکلات، بحران‌ها، علاقه‌مندی‌ها و حقوق کودکان، این جوانه‌های زندگی و امیدهای آینده. کودکان در نقاط زیادی از دنیا در حالی اولین قربانی سیاست، فقر، خشونت و جنگ هستند
جهان در آستانه‌ی بازچینش رقابت

جهان در آستانه‌ی بازچینش رقابت

محمدمهدی محمدی-رقابت‌پذیری در سال ۲۰۲۵ تنها یک رتبه‌بندی نیست، بلکه نمایی است از آنچه جهان به سمتش می‌رود: ثبات، شفافیت، و هوشمندی سیاست. کشورمان اگر بخواهد سهمی در آینده اقتصادی جهان داشته باشد، باید نه‌تنها در زمره بازیگران مهم این تغییر جهانی و همکار در سازمان های جدید بین اللملی قرار بگیرد، بلکه باید طراح مسیر خود با پایبندی به موازین و استراتژی های خود باشد. مسیری که از درون طراحی، اصلاح و اجرا می‌شود، نه از بیرون تحمیل.
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۴ - 2025 October 15
کد خبر: ۴۵۶۴۵
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۹

جزئیات تصمیمات جدید گازوئیلی دولت

وزیر راه و شهرسازی از اختصاص سوخت به کامیون‌ها براساس پیمایش از سال آینده خبر داد و گفت: با وزارت نفت، هماهنگی‌های لازم برای هوشمندسازی بین مصرف سوخت و پیمایش انجام شده است.
تدبیر24:عباس آخوندی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی در خصوص چگونگی اختصاص سوخت کامیون‌ها براساس سیستم پیمایش گفت: هماهنگی‌هایی بین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و وزارت نفت انجام شده است تا کارت‌های هوشمندی که توسط سازمان راهداری تهیه می شود، در اختیار شرکت فرآورده های نفتی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه میزان کارت سوخت باید براساس پیمایش وسایل نقلیه باشد، افزود: تعداد کارت سوختی که به کامیون‌ها داده می شود، باید مطابق با پیمایش آنها باشد، در غیر این صورت کامیونی که پیمایش ندارد، نباید از کارت سوخت استفاده کند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: هماهنگی‌های لازم با وزارت نفت انجام شده و از اوایل سال آینده این موضوع اجرایی می‌شود و امیدواریم تا نیمه اول سال ۹۵ تمام وسایل نقلیه باری تحت پوشش این شبکه هوشمند قرار گیرند.

آخوندی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰۰ هزار دستگاه کامیون از ما بارنامه دریافت نمی‌کنند، بیان کرد: این کامیون‌ها دارای سوخت هستند و از سوخت یارانه‌ای استفاده می کنند در حالی که مشخص نیست حمل بار دارند یا نه؟

وی اضافه کرد: برخی از این کامیون‌ها ممکن است حمل و نقل محلی را انجام دهند و یا با روش‌های دیگری مشغول تردد باشند که ما اطلاعی از آن نداریم، بنابراین باید هر کامیون با توجه به میزان حمل بار سوخت دریافت کند.

براساس آمارهای موجود، هم اکنون ۴۸۰ هزار کامیون در ایران از کارت سوخت استفاده می‌کنند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: