آموزش کودکان برای فردای بهتر سرزمین

آموزش کودکان برای فردای بهتر سرزمین

شینا انصاری - روز جهانی و هفته ملی کودک فرصتی است برای پرداختن به دغدغه‌ها، مشکلات، بحران‌ها، علاقه‌مندی‌ها و حقوق کودکان، این جوانه‌های زندگی و امیدهای آینده. کودکان در نقاط زیادی از دنیا در حالی اولین قربانی سیاست، فقر، خشونت و جنگ هستند
جهان در آستانه‌ی بازچینش رقابت

جهان در آستانه‌ی بازچینش رقابت

محمدمهدی محمدی-رقابت‌پذیری در سال ۲۰۲۵ تنها یک رتبه‌بندی نیست، بلکه نمایی است از آنچه جهان به سمتش می‌رود: ثبات، شفافیت، و هوشمندی سیاست. کشورمان اگر بخواهد سهمی در آینده اقتصادی جهان داشته باشد، باید نه‌تنها در زمره بازیگران مهم این تغییر جهانی و همکار در سازمان های جدید بین اللملی قرار بگیرد، بلکه باید طراح مسیر خود با پایبندی به موازین و استراتژی های خود باشد. مسیری که از درون طراحی، اصلاح و اجرا می‌شود، نه از بیرون تحمیل.
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۴ - 2025 October 15
کد خبر: ۴۵۷۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۷

تنبیه بدنی در مدرسه جرم است

وزارت آموزش و پرورش با صدور اطلاعیه ای خبر پیشنهاد قانونی شدن تنبیه بدنی در مدارس را تکذیب کرد و افزود: تنبیه بدنی از نظر مقررات و قوانین این وزارتخانه ممنوع و انجام آن جرم است.
تدبیر24: در این اطلاعیه آمده است: وزارت آموزش و پرورش همواره از طرح دیدگاه های مختلف در خصوص مسایل نظام آموزشی استفاده کرده و نقد دلسوزانه را تحفه الهی می داند که می تواند به ارتقای نظام آموزش و پرورش کشور کمک کند.

این وزارتخانه در اطلاعیه خود افزود: تنبیه بدنی از نظر مقررات و قوانین آموزش و پرورش ممنوع و انجام آن جرم است و با مرتکبین تنبیه بدنی براساس قوانین و آیین نامه های مصوب برخورد جدی شده و می شود.

در این اطلاعیه آمده است: جامعه فرهنگیان کشور به عنوان مربیان و معلمان، عهده دار آموزش و تربیت دانش آموزان هستند و در این مسیر عشق، ایمان و اخلاص را سرلوحه انجام وظیفه می دانند و همواره با بهره گیری از روش های تشویقی و انذاری مورد تایید تعلیم و تربیت اسلامی، برای پیشبرد اهداف آموزش و پرورش بهره می گیرند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش در این اطلاعیه آمده است: در گستره نظام تعلیم و تربیت و فراوانی مدارس کشور موارد نادر تنبیه بدنی، همیشه از سوی مسوولان و معلمان محکوم است لذا شایسته است به جای بزرگ نمایی و تبلیغات ژورنالیستی، رسانه ها بویژه رسانه هایی که داعیه دار آرمان ها و ارزش های دینی هستند متعهدانه به ریشه یابی و علل وقوع آن و ارایه راه حل های عملی برای واقع نشدن معدود تنبیهات صورت گرفته بپردازند.

وزارت آموزش و پرورش در این اطلاعیه تصریح کرده است: لازم است تاکید شود نگاه جریانی، غیرحرفه ای و کلیشه ای به مولفه های تعلیم و تربیت غیر مسوولانه است و با توجه به اهمیت دستگاه آموزش و پرورش ضروریست متعهدانه عمل کنیم.

در این اطلاعیه آمده است: آنچه در واکنش به جوابیه اداره کل امور تربیتی و فرهنگی معاونت پرورشی و فرهنگی این وزارتخانه از سوی برخی رسانه ها اعلام شده است. در خوشبینانه ترین حالت برداشتی غلط از یک تحلیل علمی در باب روش های تشویق و تنبیه است به گونه ای که درج تیتر پیشنهاد قانونی شدن تنبیه بدنی برغم تاکیدات قانونی و توصیه های مسوولان و برخوردهای صورت گرفته با متخلفان تنها اقدامی برای مشوش کردن اذهان خانواده ها و دلسوزانه نظام تعلیم و تربیت است. تنبیه یعنی روش های بازدارنده و تنبیه بدنی یعنی اعمال خشونت . موضع علمی آن جوابیه این بوده است که روش های بازدارنده موجود ناکارآمد است و باید در آن تجدید نظر اساسی صورت گیرد اما تنبیه بدنی همچنان از نظر صاحب نظران تعلیم و تربیت و مقررات آموزش و پرورش و نگاه مسوولان آن نامطلوب، غیرموثر و محکوم است.

اطلاعیه می افزاید: معلمان عزیز کشور علاوه بر شغل شریف معلمی عموما خود نیز پدر و مادر هستند و امانت های مردم را همچون فرزندان خود گرامی می دارند و به هیچ وجه تنبیه بدنی گل های بوستان باغ تعلیم و تربیت را شایسته شان والای معلمی نمی دانند و نادر اتفاقات رخ داده را خروج از دایره اخلاق معلمی می دانند.

در این اطلاعیه آمده است: به صراحت اعلام می شود که منظور از تنبیه، مجموعه روش های باز دارنده به استثنای تنبیه بدنی است که در ماده 76 آیین نامه اجرایی مدارس به طور کامل تصریح و تشریح شده است و وزارت آموزش و پرورش همواره به همکاران آموزشی و تربیتی توصیه کرده است که از موارد احصاء شده در ماده فوق الذکر برای راهنمایی و تربیت دانش آموزان استفاده کنند.

برخی رسانه ها چند روز پیش خبری به نقل از وزارت آموزش و پرورش منتشر و مدعی شدند که این وزارتخانه اعلام کرده استفاده از تنبیه شدید بدنی برای جلوگیری از رفتار پرخطر در دانش آموزان به عنوان یک اصل در تعلیم و تربیت است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
0
1
من معلم با شلوغی بی ادبی و بی انتظباطی دانش اموز و اعصاب خراب و نداشتن معیشت و منزلت مناسب چه کنم؟؟؟؟
نظر شما: