ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
يکشنبه ۰۵ مرداد ۱۴۰۴ - 2025 July 27
کد خبر: ۴۵۸۷۳
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۸

چرابازارخودروازرکودخارج‌نمی‌شود؟

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل مشهد گفت: چنانچه سیاست‌های بازار خودرو تغییر نکند و تحولی در این زمینه اتفاق نیفتد رکود بازار خودرو ادامه پیدا خواهد کرد.
تدبیر24:حمیدرضا حیدری با اشاره به رکود حاکم در بازار خودرو، اظهار کرد: این رکود باعث شد طی سال جاری قیمت‌ خودروهای داخلی 2 تا سه درصد کاهش یابد.
 
وی افزود: افزایش جزئی قیمت خودروهای خارجی به دلیل افزایش تعرفه‌ها اتفاق افتاده و ربطی به رونق بازار نداشته است.
 
حیدری ضمن ابراز امیدواری نسبت به بهبود وضعیت خودرو در اوایل سال آینده، بیان کرد: هیچ اتفاق مثبتی برای بهبود وضعیت این صنعت رخ نداده است اما با توجه به افزایش مسافرت‌ها در این ایام امیدواریم وضعیت این صنعت بهبود یابد.
 
رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل مشهد در خصوص دلایل ماندگاری رکود در بازار خودرو اظهار کرد: باید انگیزه‌ای برای خرید خودروهای داخلی وجود داشته باشد و این به سیاست‌های دولت و کارخانه‌های تولیدکننده بستگی دارد.
 
حیدری ادامه داد: طراحی ماشین‌های داخلی با گذشت وجود سال‌ها از همان مدل‌های قدیمی پیکان تبعیت می‌کند و طی چند دهه گذشته ماشین‌های مشابه از نظر کیفیت و استاندارد با اسم‌های مختلف تولید کردیم این درحالی است که سازنده ماشین‌های خارجی ماهانه به تولید مدل‌های جدید با کیفیت‌،‌ استاندارد و ویژگی‌های متفاوت می‌پردازند. این خود یک انگیزه برای رونق بازار خودرو محسوب می‌شود. خودروهای داخلی به منظور رونق بخشیدن به بازار باید حداقل استانداردها را دارا باشند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: