تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

جهانبخش خانجانی» جريان اصلاحات كه در تداوم حركت تاريخي ملت ايران در انقلاب مشروطه، انقلاب شكوهمند اسلامي و حماسه بزرگ دوم خرداد همچنان بر مشي اصلاحي و رفرميستي خود تاكيد و اصرار دارد
اتحاد مثلث!

اتحاد مثلث!

فیاض زاهد - محمد مهاجری» وضعيت جديدي كه در سپهر سياست ايران رخ نموده تا حد كم نظيري استثنايي است. براي اثبات و انتقال اين باور تلاش مي‌شود در اين نوشته به برخي ابعاد آن اشاره شود
شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - 2024 September 28
کد خبر: ۴۵۹۹۷
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۲

افکار عمومی،تجاوزهای صهیونیست رامحکوم می کند

رییس جمهوری با بیان این که معتقدیم ریشه مشکلات منطقه اشغال غاصبانه سرزمین فلسطین است، گفت: امروز افکار عمومی در سطح جهان ظلم و تجاوزهای رژیم صهیونیستی را نه تنها تحمل نمی کند، بلکه آن را محکوم می کند.
تدبیر24:حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز دوشنبه و در هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید اردن، افزود: سرنوشت ملت فلسطین و مسجدالاقصی به عنوان قبله گاه اول مسلمانان، برای همه دنیای اسلام اهمیت دارد و اشغال تدریجی اورشلیم و بیرون راندن فلسطینیان از کشورشان وجدان همه مسلمانان را آزرده کرده و قابل قبول نیست که بیت المقدس در اشغال غاصبین باقی بماند.

وی به وضعیت جغرافیایی اردن و همجواری آن با سرزمین های فلسطین، سوریه و عراق و همچنین معضل تروریسم و بی ثباتی موجود در برخی کشورهای منطقه اشاره کرد و ادامه داد: هدف جمهوری اسلامی ایران ثبات و امنیت در خاورمیانه و حل و فصل مساله فلسطین برای بازگشت آوارگان فلسطینی به وطن خودشان است.

روحانی با بیان این که اردن سابقه تمدنی بسیار کهنی دارد و همواره بین دو ملت روابط نزدیکی برقرار بوده است، ابراز امیدواری کرد که حضور سفیر جدید اردن در تهران آغازی برای تعمیق مناسبات فیمابین باشد.

رییس جمهوری خاطرنشان کرد: ما خواهان روابط دوستانه و برادرانه با دولت اردن هاشمی در بخش های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی هستیم و می توانیم درباره مسایل منطقه ای و جهانی مشورت و همفکری کنیم.

روحانی با تاکید بر این که شرایط دو کشور و منطقه ایجاب می کند دو کشور روابط خود را گسترش دهند، افزود: دو کشور به منطقه مهم خاورمیانه تعلق دارند و ثبات این منطقه برای همه ما اهمیت دارد.

**برای گسترش همکاری با جمهوری اسلامی ایران تلاش خواهیم کرد

سفیر جدید اردن نیز با ابلاغ سلام پادشاه کشورش به دولت و ملت ایران، گفت: در دوران ماموریتم تمام تلاش و مساعی خود را برای ارتقای مناسبات دو کشور به کار خواهم گرفت.

عبدالله سلیمان عبدالله ابورمان گفت: اردن به جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور تاثیرگذار در منطقه نگاه می کند و ما برای گسترش همکاری ها با ایران در عرصه های مختلف تلاش خواهیم کرد.

سفیر جدید اردن مساله فلسطین را برای کشورش اصلی و محوری خواند و با تاکید بر این که منافع اردن اقتضا می کند که موضوع فلسطین به طور عادلانه حل و فصل شود، اظهار داشت: اردن به پناهندگان فلسطینی به عنوان شهروندان خود نگاه می کند و در عین حال احقاق حق بازگشت فلسطینیان به سرزمین خودشان را نیز مسوولیتی بر عهده خود می داند.

وی با اشاره به موضوع تروریسم در منطقه، افزود: گفتمان دولت اردن در جهت یکپارچگی و تقریب مذاهب اسلامی از طریق گسترش فعالیت های فرهنگی است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: