بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بهاره آروین» مشکل از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اولیه نیست و در دیگر ممالک هم اوضاع کم‌وبیش به همین منوال است. مشکل در ساختاری است که قرار است کاهش این تعداد اولیه به تعدادی محدود و قابل قبول برای برگزاری انتخابات را امکان‌پذیر کند
نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

شهیندخت مولاوردی» نامزدها باید پاسخ بدهند مساله اصلی برای آنها حجاب و گشت ارشاد است یا اینکه معیشت، زنانه شدن فقر، زنانه شدن اعتیاد، زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی، زنانه شدن ایذر، زنانه شدن سالمندی و... هم برای آنها دارای اهمیت است.
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 17
کد خبر: ۴۶۰۲۶
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۰

کاهش قیمت نفت و قیمت بلیت هواپیما

کارشناسان معتقدند کاهش قابل توجه قیمت نفت به نفع شرکت‌های مسافربری و مسافران است، اما در عین حال می‌گویند، این منفعت با توجه به رقابت و پیچیدگی تعیین تعرفه‌ بلیت‌های هواپیما جزیی خواهد بود.
تدبیر24:به نقل از خبرگزاری فرانسه، قیمت یک پرواز با هواپیما براساس مجموعه ای از عوامل شامل مسافت و کلاس پرواز مشخص می‌شود، بنابراین اگر بهای در یک سال بیش از 50 درصد کاهش یافته و به کمتر از 50 دلار در هر بشکه رسید، دلیلی بر کاهش قیمت بلیت هواپیما به نصف نیست.
 
سخنگوی ایرفرانس در این باره گفت: ما نفت خام نمی‌خریم، بلکه بنزین هواپیما می‌خریم. بنابراین هزینه پالایش را هم متحمل می‌شویم .
 
وی گفت: قیمت سوخت هواپیما حدود 10 درصد کمتر از قیمت نفت خام کاهش یافته است.
 
این در حالیست که کاهش قیمت نفت در سال 2015 به شکل قابل توجهی باعث کاهش هزینه‌های نفتی شرکت‌های هواپیمایی می‌شود.
 
اما شرکت‌های هوایی نظیر دلتا، یوناتید و ایرفرانس- کی ال ام که پیش از کاهش قیمت نفت، برای در امان ماندن از افزایش احتمالی قیمتها، برای خرید سوخت قراردادهای بلندمدت امضا کرده‌اند، امروز به طور کامل از کاهش قیمت نفت بهره‌مند نخواهند شد.
 
بنا به اعلام اتحادیه بین‌المللی حمل و نقل هوایی(یاتا)‌ میانگین قیمت بلیت هواپیما در جهان امسال 5.1 درصد کاهش خواهد یافت
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: