تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

جهانبخش خانجانی» جريان اصلاحات كه در تداوم حركت تاريخي ملت ايران در انقلاب مشروطه، انقلاب شكوهمند اسلامي و حماسه بزرگ دوم خرداد همچنان بر مشي اصلاحي و رفرميستي خود تاكيد و اصرار دارد
اتحاد مثلث!

اتحاد مثلث!

فیاض زاهد - محمد مهاجری» وضعيت جديدي كه در سپهر سياست ايران رخ نموده تا حد كم نظيري استثنايي است. براي اثبات و انتقال اين باور تلاش مي‌شود در اين نوشته به برخي ابعاد آن اشاره شود
شنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 21
کد خبر: ۴۶۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۹

دو ژنرال آمریکایی اخراج شدند

فرماندهی نیروهای تفنگداران ویژه آمریکا دو ژنرال این کشور را به دلیل حمله مرگبار سال گذشته میلادی توسط طالبان به یکی از پایگاه‌های مهم ناتو در افغانستان از کار برکنار و اخراج کرد.
تدبیر24:به گزارش خبرگزاری فرانسه، این تصمیم غیرعادی پس از آن گرفته شد که در پی یک بررسی نظامی مشخص شد ژنرال "چارلز گورگانوس" و ژنرال "گرگ استوردوانت" برای تامین امنیت پایگاه مذکور تدابیر و اقدامات لازم را انجام نداده و مدنظر قرار نداده بودند.

مقام‌های فرماندهی نیروی تفنگداران ویژه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: این اولین باری است که یک ژنرال آمریکایی از زمان جنگ ویتنام به خاطر بی‌توجهی به مساله امنیتی در میدان جنگ از کار برکنار می‌شود.

حمله 14 و 15 سپتامبر سال گذشته میلادی به اردوگاه "بسشن" در جنوب افغانستان یکی از مرگبرترین حملات از سوی شبه نظامیان طالبان علیه نیروهای خارجی محسوب می‌شود. در این حمله، دو تفنگدار ویژه کشته و هشت تن دیگر مجروح شدند. همچنین شش جت جنگنده نیز منهدم شد.

ژنرال جیمز آموس، فرمانده نیروهای تفنگداران ویژه آمریکا در بیانیه‌ای با استقبال از یافته‌های به دست آمده اعلام کرد که از چالش‌های پیش روی تفنگداران ویژه در پی خروج سربازان از افغانستان آگاه است و گفت: مسئولیت پذیری و پاسخگو بودن از موارد مورد اهمیت فرماندهی تفنگداران ویژه آمریکایی است.

این مقام مسئول در بیانیه خود از این دو ژنرال آمریکایی خواسته که بازنشسته شوند و افزود: ژنرال گورگانوس در ارزیابی ظرفیت و توانایی دشمن مرتکب اشتباه شد و ژنرال استوردوانت نیز نتوانست در تامین امنیت و حفاظت از پایگاه ناتو در جنوب افغانستان به طور کافی و مناسب عمل کند.

البته فرماندهی تفنگداران ویژه آمریکا به این مساله اذعان داشت که دو ژنرال در انجام وظایفشان برای مدیریت ماموریت نیروها به دلیل کاهش چشمگیر نیروها به دستور باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا با مشکل مواجه بودند.

تعداد نیروهای آمریکایی تحت فرماندهی ژنرال گورگانوس که در سال 2011 میلادی 17 هزار نفر بود در سال 2013 و در زمان حمله ، 7400 نفر بود.

ایسنا

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: