آموزش کودکان برای فردای بهتر سرزمین

آموزش کودکان برای فردای بهتر سرزمین

شینا انصاری - روز جهانی و هفته ملی کودک فرصتی است برای پرداختن به دغدغه‌ها، مشکلات، بحران‌ها، علاقه‌مندی‌ها و حقوق کودکان، این جوانه‌های زندگی و امیدهای آینده. کودکان در نقاط زیادی از دنیا در حالی اولین قربانی سیاست، فقر، خشونت و جنگ هستند
جهان در آستانه‌ی بازچینش رقابت

جهان در آستانه‌ی بازچینش رقابت

محمدمهدی محمدی-رقابت‌پذیری در سال ۲۰۲۵ تنها یک رتبه‌بندی نیست، بلکه نمایی است از آنچه جهان به سمتش می‌رود: ثبات، شفافیت، و هوشمندی سیاست. کشورمان اگر بخواهد سهمی در آینده اقتصادی جهان داشته باشد، باید نه‌تنها در زمره بازیگران مهم این تغییر جهانی و همکار در سازمان های جدید بین اللملی قرار بگیرد، بلکه باید طراح مسیر خود با پایبندی به موازین و استراتژی های خود باشد. مسیری که از درون طراحی، اصلاح و اجرا می‌شود، نه از بیرون تحمیل.
چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۴ - 2025 November 05
کد خبر: ۴۶۱۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۰

حراج نوروزی «بوتاکس» هم آمد!

تزریق ژل و بوتاکس برای رفع چین و چروک به حدی در جامعه ما مسری شده است که این روزها به بهانه نزدیک شدن به ایام نوروز، تبلیغات کیلویی در شبکه‌های اجتماعی در حال انتشار است با عنوان جشنواره‌های بوتاکس، هر ۴ نفر یک نفر رایگان!
تدبیر24: تزریق ژل و بوتاکس اگر چه به ظاهر یک عمل پزشکی سرپایی است که دامنه انجام آن تا آرایشگاه‌ها و باشگاه‌های ورزشی کشیده شده است اما در واقع این نوع عمل زیبایی، تزریق موادی به بدن است که اگر بدون ملاحظات پزشکی و توسط افراد غیرمتخصص انجام شود عوارضی را تا مدت‌ها برای استفاده‌کنندگان آن به همراه خواهد داشت.
 
با نزدیک شدن به ایام نوروز، دیدن هر نوع حراجی در جامعه را می‌توان انتظار داشت از کیف و کفش و مانتو گرفته تا انواع خوراکی‌ها اما حراج نوروزی اعمال جراحی که سطح آن تا کالاهای دم دستی مردم، تنزل پیدا کرده، قابل تأمل است.
 
شبکه‌های اجتماعی که این روزها در اکثر خانواده‌های ایرانی جایگاهی برای خود پیدا کرده‌اند، محلی شده‌اند برای آنکه بدون هیچ نظارتی از سوی مسئولان، مأمنی برای تبلیغات بی حد و حصر و بدون چارچوب سودجویان در زمینه‌های گوناگون شوند به طوری که در صفحات مختلف این شبکه‌ها، تبلیغاتی از انجام اعمال زیبایی مختلف توسط افراد غیرمتخصص در مکان‌های غیرمجاز به راحتی منتشر می‌شود.
 
اخیراً نیز نوع تبلیغات آنها به حدی دم‌دستی شده است که دقیقاً یادآور فریاد دست فروش‌های خیابانی است، برگزاری جشنواره بوتاکس با شعار هر 4 نفری که تزریق کنند یک نفر «رایگان» تزریق می‌شود.
 
طبق آمار و اطلاعات انجمن جراحان پلاستیک، روزانه در تهران به‌ طور متوسط بین 2 تا 3 هزار نفر زن و مرد برای تزریق بوتاکس به مطب‌ها و کلینیک‌های پوست و زیبایی مراجعه می‌کنند که البته مردان هم تعدادی از این مراجعه‌کنندگان را تشکیل می‌دهند و تزریق آن بین 150 تا 250 هزار تومان هزینه دارد.
 
فقط در تهران سالانه بیش از 100 میلیارد تومان، صرف زیبایی از طریق تزریق بوتاکس می‌شود. این در حالی است که این زیبایی موقتی است و فقط 6 ماه دوام دارد و پس از این مدت دوباره باید بوتاکس تزریق شود تا جوانی برگردد.
 
اغلب جراحان پلاستیک و متخصصان پوست می‌گویند که مشتریان آنها سالی دو تا سه بار برای تزریق بوتاکس مراجعه می‌کنند و این بازار پر سود زیبایی در کنار نظارت‌های سطحی مسئولان، باعث شده افراد سودجو با محصولات تقلبی، در این فضا میدان‌دار شوند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: