ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
دوشنبه ۳۰ تير ۱۴۰۴ - 2025 July 21
کد خبر: ۴۶۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۳

خبر وزیر درباره پیامک‌های تبلیغاتی رایگان

محمود واعظی اظهار داشت: در حال حاضر ارسال پیامک‌های تبلیغاتی یا اطلاع‌رسانی بدون اجازه شهروندان، شامل هیچ هزینه‌ای نمی‌شود.
تدبیر24: وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات از ایجاد محدودیت‌ در ارسال پیامک‌های تبلیغاتی به شهروندان با مصوبه شورای عالی فضای مجازی خبر داد.

محمود واعظی اظهار داشت: در حال حاضر ارسال پیامک‌های تبلیغاتی یا اطلاع‌رسانی بدون اجازه شهروندان، شامل هیچ هزینه‌ای نمی‌شود.

وی افزود: ارسال کنندگان این‌گونه پیامک‌ها تنها در صورتی مجاز هستند تا از مخاطبان مبلغی را اخذ کنند که از آنان در این زمینه سؤال شده و رضایت آنان اعلام شود.

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات تصریح کرد: تا زمانی که شهروندان اجازه و رضایت ندهند‌، ارسال کنندگان اینگونه پیامک‌ها حق «شارژ» پیامک ندارند.

واعظی تصریح کرد: در این‌گونه موارد باید به صراحت اعلام شود که پیامک‌های ارسالی مشمول هزینه خواهد شد؛ درغیر این صورت حق اخذ هزینه از مخاطبان را ندارند.

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات از اتخاذ تدابیری ویژه در شورای عالی فضای مجازی برای ساماندهی این‌گونه پیامک‌ها خبر داد.

واعظی گفت: در شورای عالی فضای مجازی، سیاست‌هایی به تصویب رسیده است تا برای این‌گونه پیامک‌ها نیز محدودیت‌هایی را قائل شویم.

وی تأکید کرد: به غیر از این موارد، همه پیامک‌های تبلیغاتی در کشور به‌صورت کاملاً رایگان بوده و به‌صورت عرفی نیز هزینه ارسال پیامک بر عهده ارسال کننده است، نه دریافت کننده پیامک.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: