تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

جهانبخش خانجانی» جريان اصلاحات كه در تداوم حركت تاريخي ملت ايران در انقلاب مشروطه، انقلاب شكوهمند اسلامي و حماسه بزرگ دوم خرداد همچنان بر مشي اصلاحي و رفرميستي خود تاكيد و اصرار دارد
اتحاد مثلث!

اتحاد مثلث!

فیاض زاهد - محمد مهاجری» وضعيت جديدي كه در سپهر سياست ايران رخ نموده تا حد كم نظيري استثنايي است. براي اثبات و انتقال اين باور تلاش مي‌شود در اين نوشته به برخي ابعاد آن اشاره شود
يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - 2024 September 29
کد خبر: ۴۶۸۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۲

آذربایجان غربی فقط 3 سینمای فعال دارد

رییس حوزه هنری آذربایجان غربی گفت: سینماهای استان کارآیی خود را از دست داده‌اند و هیچ اقدامی برای بهتر شدن اوضاع این مکان‌های فرهنگی انجام نشده است.
تدبیر24: علیرضا نوروزی با اعلام اینکه سینماهای استان عملا کارآیی خود را از دست داده‌اند، افزود: اگر به این موضوع با دید تخصصی‌تر نگاه شود، می‌توان به این نتیجه رسید که سینماهای استان فقط یک مکان فرهنگی برای دیدن فیلم بوده و هیچکدام از معیارهای و ویژگی های اصلی یک سینما را دارا نیستند.
 
وی در ادامه افزود: در آذربایجان غربی 19 سینما وجود دارد که از این تعداد تنها سه سینما در مرکز استان مشغول فعالیت بوده و بقیه به صورت سینماهای تعطیل و نیمه تعطیل باقی مانده‌اند.
 
نوروزی با اشاره به اینکه سینماهای ارومیه نیز از نظر امکانات رفاهی و سیستم‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بسیار با مشکل روبه رو هستند گفت: استفاده از چنین مکان‌هایی به عنوان یک مکان فرهنگی مناسب نیست و بار فرهنگی چندانی برای جامعه به همراه نخواهد داشت.
 
وی تصریح کرد: از 19 سینمای موجود در استان، 13 سینما مربوط به حوزه هنری بوده و مابقی به بخش خصوصی تعلق دارد، اما متاسفانه تمامی نگاه‌ها به حوزه هنری بازمی‌گردد و این سوال را باید پرسید که چرا سینماهای بخش خصوصی همچنان در تعطیلی به سر می‌برند؟ جواب این سوال را باید کسانی بدهند که طی سال‌های اخیر هیچ توجهی به موضوع سینماها نداشته و برای جذب سرمایه‌ُگذار در این بخش هیچ فعالیتی انجام نداده‌اند.
 
نوروزی ادامه داد: از زمان ساخته شدن سینماهای ارومیه بیش از 50 سال می‌گذرد، در نتیجه این موضوع باید قابل درک باشد که بازسازی سینماهای این چنینی تا یک حد معینی عملی است و بعد از آن باید نوسازی شوند.
 
وی توجه نداشتن به سینماها و کمبود اعتبارات برای نوسازی را از بزرگترین مشکلات این بخش دانست و بیان کرد: چند سال گذشته قدم ‌های خوبی برای بازسازی و بازگشایی سینماهای تعطیل در استان برداشته شد، اما به دلایل مختلف مسئولین شهرستانی کم‌کم همکاری خود را برای اجرای آن کاهش داده و تقریبا این طرح به صورت معلق باقی ماند.
 
رییس حوزه هنری آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: عمر بسیاری از سینماهای استان بیش از 40 دهه است؛ برای بازسازی یا نوسازی این سینماها باید اعتبار زیادی مورد توجه قرار گرفته و از بخش خصوصی نیز کمک گرفت تا بتوانیم مشکلاتی که سال‌های زیادی بخش سینما را تهدید کرده مورد اصلاح قرار دهیم.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: