سالگرد ایام الله دهه فجر تذکری مجدد بر اهمیت حفظ بیش از پیش شعائر عظیم انقلاب شکوهمند اسلام است. در بررسی کوتاه به بزرگترین آفت دین و جوامع دینی و مبتلایان به آن در کشور عزیزمان میپردازیم.
تدبیر24: امیر مهدی جلایری - سیری در کلام الهی، احادیث معصومین و نگاهی بر تاریخ اسلام و جوامع دینی نمایان اینست که تزویر و ریا بدترین آفت دین و جامعه دینیست. با احترام و اظهار ارادت كامل به مومنان و دلسوزان حقیقی انقلاب كه وجودشان سبب نزول رحمت است، باید گفت متأسفانه به علت وجود عناصر ريا و تزویر در کردار عدهاي خاص، مفهوم حقيقي ایمان را در جامعه مان دچار تشویش مینمایند. حضرت علی(ع)در خطبه 32 نهج البلاغه ميفرمايند: گروهي با اعمال آخرت دنيا را ميطلبند و با اعمال آخرت در پي كسب مقامهاي معنوي آخرت نيستند خود را كوچك و متواضع جلوه ميدهند و گامها را رياكارانه و كوتاه برميدارند و خود را همانند مؤمنان واقعي ميآرايند و در خطبه 86 ميفرمايند: آگاه باشيد رياكاري و تظاهر هرچند اندك باشد شرك است. امروز الحمدلله وارثان ملتی هستیم که با استعانت به خدای متعال ، بصیرت ، صداقت و شجاعت مصداق آیه شریفه (إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ) شدند و جامعه ی عقب نگه داشته شده قبل از انقلابمان را مبدل به الگویی برای جهانیان نمودند، لیکن کمتر به آفاتی پرداخته شد که در برهه هایی از انقلاب موجب کند شدن سرعت قدرت انقلاب اسلامی و صدور آن شدند. این آفت گرچه همیشه وجود داشته اما در جریان قطع نامه 598 خود را به وضوح نمایان نمود،درست جایی که تفکری متظاهر معترض قطعنامه 598 و اتمام جنگ تحمیلی شدند و جام زهری که امام(ره) نوشیدند را در جهت پایمال کردن دستاوردهای توقف جنگ تحمیلی مورد بهره برداری قرار دادند تا بتوانند خود را دلسوز ایران اسلامی و انقلاب وانمود نمایند. در ادامه پس از سالیان تبدیل به موج سواران فتنه 88 شدند ودقیقا همان گروه امروز مخالف توافق هسته ای میباشند و علی رغم پشتیبانی مکرر رهبر معظممان، دائما در تریبونها در حال تخریب تیم مزاکره کننده هسته ای کشورمان میباشند. افرادی که بعضا میبینیم دست در اموال بیت المال و اراضی ملی دارند.
اینک به بررسی رویکرد منفعت طلبانه مترصدین حوادث خطیر تاریخ تحولات انقلاب اسلامی میپردازیم.درخصوص پذیرفته شدن قطع نامه 598باید گفت بلاهای بسیاری در جنگ تحمیلی بر جامعه ایران از نظر جانی و اقتصادی وارد آمد و تبعات آن در مسائل اجتماعی حتی تا چندین سال ادامه داشت،دفاع جانانه جوانان مومن این سرزمین انقلاب مان را بیمه نمود لکن تسری دادن تقدس دفاع مقدس به لزوم جنگ تا زمانی که عتبات عالیات آزاد گردد بسیار غیر منطقی به نظر میرسد چراکه امروزه اسناد طبقه بندی فاش شده توسط دستگاههای امنیتی امریکا و انگلیس و اعضای سابق حذب بعث کاملا نشان میدهد که در صورتی که ظرفیتهای انسانی نظامی و اقتصادی آنروز ایران اجازه میداد تا برای ده ها سال بجنگیم،با شرایط آنروز باز هم بعید به نظر میرسد عتبات عالیات آزاد گردد چراکه رصد لحظه به لحظه جابجایی لجستیک،توپخانه و نیروهای زمینی ایران همراه ارسال عکسهای هوایی توسط امریکا برای نیروهای صدام توفیق در نفوذ چند صد کیلومتری در خاک عراق را از ما میگرفت، حتی اگر این مطلب بسیار مهم را نادیده بگیریم باز تاریخ دفاع مقدس نشان میدهد هر نقطه از جبهه که کمکهای رصدی ماهواره ای و هواپیماهای آواکس آمریکا نتوانست جلو نیروهای مومن، ولایی و جان بر کف ایران اسلامی را بگیرد، صدام ملعون از صلاح های غیرمتعارف و حتی شیمیایی استفاده نمود. کارشناسان حرفه ای نظامی ژئواستراتژیک براین عقیده اند که اگر دو هشت سال دیگر هم قطع نامه پذیرفته نمیشد بدلایل فوق الذکر و دلایل تخصصی نظامی دیگر، ادامه جنگ تحمیلی جز هزینه های جانی و مالی منفعتی برای ملت شهیدپرورمان نداشت، البته قضاوت نیت واقعی آنانکه خود را از امام انقلابی تر میدانستند و علل واقعی بر طبل کوبیدن سالیان سال در نکوهش پذیرش قطع نامه 598 با تاریخ خواهد بود .سیر زمان بهره بردارن پیچ های خطیر مسیر انقلاب را به حوادث 88 رساند و احساس نمودند بادی موافق در راهست لذا عزم خود را جزم نمودند تا حداکثر بهره برداری از این حوادث تلخ را به نفع خود بنمایند و این بار نیز بدین بهانه تعدادی از مومنین به انقلاب اسلامی را از صحنه مدیریتی ایران اسلامی کنار بزنند و یا حتی به چاه بی خروج بیاندازند! این تفکر در مجلس هشتم برای سیاست پرداخت یارانه دولت قبل جایی که احمدی نژاد گفت این پول امام زمان است و باید به دست ملت برسد کف زدند و در نطقهای پیش از دستور سخنان وی را تصدیق نمودند، لکن اینک روزی نیست که به دولت صدّیق تدبیر و امید برای تسریع در قطع یارانه ها تذکر ندهند، جای سوال است که آیا امروز دیگر یارانه، پول امام زمان(عج)نیست؟ و نباید در جیب همه مردم باشد؟
حضرت علي(ع) میفرمایند: مرائي(ریاکاران) را سه نشان است، چون تنها بود كاهل بود و چون مردمان را ببيند به نشاط بود و چون بر وي ثنا گويند اندر عمل درافزايد و چون بنكوهند كمتر در انظار دیده شود. آتش مکر و ريا خرمن دين خواهد سوخت *** حافظ اين خرقه و پشمينه بينداز و برو(حافظ)