ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
چهارشنبه ۰۱ مرداد ۱۴۰۴ - 2025 July 23
کد خبر: ۴۷۱۶۱
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۴

چرا پری‌ملکی در جشنواره فجر نخواند؟

او ادامه داد: متأسفانه درج خبرهای ناصواب که در واقع یک نوع، بی‌تقوایی خبری بود، بر شرایط تأثیر گذاشت. ما در دفتر موسیقی به جای این‌که به مسائل مهم‌تر بپردازیم، همیشه در حال جواب دادن هستیم تا شرایط را تلطیف کنیم و توضیح بدهیم که خطایی نکرده‌ایم
تدبیر24: گروه موسیقی «خنیا» که قرار بود، در شب اول جشنواره‌ی موسیقی فجر روی صحنه برود، کنسرتش را بدون همخوانی پری ملکی برگزار کرد.
 
پری ملکی و گروه موسیقی «خنیا» قرار بود، 24 بهمن‌ماه مهمان جشنواره‌ی موسیقی فجر باشند که در این اجرا فاروق کسمایی و دو هنرمند دیگر نیز به هم‌خوانی می‌پرداختند، اما مخاطبانی که به این کنسرت رفتند، متوجه شدند که قرار نیست پری ملکی در این اجرا روی صحنه بیاید.
 
مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این‌باره توضیح داد: گروه موسیقی «خنیا» دو همخوان زن و دو همخوان مرد دارد و شکل فعالیت‌شان نیز هیچ مشکلی ندارد، اما با مشورتی که در شب اجرا داشتیم، به این نتیجه رسیدیم که اجرا این‌گونه روی صحنه برود و در واقع این موضوع با توافق گروه انجام شد.
 
پیروز ارجمند در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که حاشیه‌های اخیر، چقدر دفتر موسیقی را تحت فشار قرار داده است، گفت: من چه زمانی که در حوزه‌ی هنری مدیریت می‌کردم و چه حالا، ارتباطم را با مراجع و بزرگان حفظ کرده‌ام و این موضوع را جزو وظایف خودم می‌دانم.
 
او ادامه داد: متأسفانه درج خبرهای ناصواب که در واقع یک نوع، بی‌تقوایی خبری بود، بر شرایط تأثیر گذاشت. ما در دفتر موسیقی به جای این‌که به مسائل مهم‌تر بپردازیم، همیشه در حال جواب دادن هستیم تا شرایط را تلطیف کنیم و توضیح بدهیم که خطایی نکرده‌ایم.
 
رییس جشنواره‌ی موسیقی فجر درباره‌ی آلبومی که به‌تازگی با همخوانی یک زن منتشر و حاشیه‌هایی ایجاد شد، اظهار کرد: درباره‌ی آن اثر باید بگویم که هنگام انتشارش، شش بار اصلاحیه به آن خورد تا جایی که روشنایی و شفافی صدای خواننده‌ی زن، از او گرفته شد و ما حتی از استاندارد موجود هم بیشتر درباره‌ی این آلبوم سخت‌گیری کردیم.
 
وی گفت: حساسیت‌های ما درباره‌ی آن آلبوم به حدی بود که ناشر چندبار اعتراض کرد و حتی تعدادی از موسیقی‌دان‌ها معتقد بودند که ما استاندارد را هم بیشتر رعایت کردیم. ما اکنون باید به جشنواره‌ی موسیقی فجر بپردازیم، اما درگیر چنین مسائل حاشیه‌ای می‌شویم.
 
ارجمند در بخش دیگری از سخنانش، اظهار کرد: ما در این مدت، کارهایی را که در دولت قبل با عنوان همخوانی منتشر شده، بار دیگر کارشناسی کردیم و متوجه شدیم که در آن زمان، در برخی آثار صدای خواننده‌ی زن حتی بالاتر از صدای مردان بوده است و می‌توانم بگویم در آن آثار، نسبت صدای خواننده‌ی زن به خواننده مرد، 80 به 20 بوده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: