ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
سه‌شنبه ۳۱ تير ۱۴۰۴ - 2025 July 22
کد خبر: ۴۷۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۰

قالیباف:افتتاح ماهانه ایستگاه مترو

شهردار تهران با انتقاد از نحوه اجرای قانون مربوط به هزینه‌های مترو از سوی دولت گفت: براساس قانون 50 درصد هزینه ساخت مترو برعهده دولت است، اما سهم ناچیزی از آن را پرداخت می‌کند.
 تدبیر24:  شهردار تهران با انتقاد از نحوه اجرای قانون مربوط به هزینه‌های مترو از سوی دولت گفت: براساس قانون 50 درصد هزینه ساخت مترو برعهده دولت است، اما سهم ناچیزی از آن را پرداخت می‌کند.

 محمدرضا قالیباف امروز در مراسم افتتاح دو ایستگاه خط 3 مترو تاکید کرد: پیمانکاران، کارگران و اعضای مدیریت شهری برای بهبود وضعیت مردم شهر و به خصوص مردم جنوب تهران که بی‌توقع و از یاوران صدیق انقلاب هستند، تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه «با افتخار عنوان می‌کنیم که مترو کاملا بومی شده و با حوزه مهندسی کشور عجین شده است»، گفت: مردم تهران مطمئن باشند که با همه توان نسبت به تعهدات خود درباره ساخت مترو عمل کرده و با همه مشکلات پیش رو دست و پنجه نرم می‌کنیم.

شهردار تهران با اشاره به سخنان مدیرعامل شرکت مترو درخصوص کمبود اعتبارات اظهار کرد: این سخنان تنها ذره‌ای از مشکلات شهرداری در حوزه اعتبارات است، این در حالی است که ما مشکلات و چالش‌های دولت را می‌دانیم و از آنها توقع بی‌جا نداریم، اما براساس قانون 50 درصد هزینه‌های ساخت مترو برعهده دولت است؛ اما آنها سهم ناچیزی را پرداخت می‌کنند.

قالیباف با بیان اینکه مدیریت شهری در راستای ساخت حداکثری مترو همه سختی‌ها را به جان می‌خرد، گفت: ما زخم زبان‌هایی را می‌شنویم و یادداشت‌هایی که در رسانه‌ها منتشر می‌شود را نگاه می‌کنیم، اما وقت‌مان را وقف کار کرده و معتقدیم مدیر نباید حرف بزند و باید کار انجام دهد.

وی با بیان اینکه با همه محدودیت‌ها و فشارها اجازه توقف کار را نمی‌دهیم، اظهار کرد: همه سازمان‌ها و دستگاه‌ها مشکلات خود را دارند؛ اما مشکلات ما مضاعف است و ما مشکلات ارزی را قبول داریم، هرچند که معتقدیم با عدالت با ما رفتار نمی‌شود.

شهردار تهران با اشاره به عدم تخصیص حق شهرداری تهران گفت: از این گله‌مند هستیم که چرا قانون در مورد شهرداری تهران اجرا نمی‌شود و این در حالی است که اعتبارات ریالی آن از مردم دریافت و به حساب خزانه دولت واریز شده است، اما سهم شهرداری را نمی‌پردازند و هنگامی که گلایه‌مان را به دوستانمان در دولت می‌گوییم، آنها می‌گویند که حق با شماست و پیگیری می‌کنیم در حالیکه بخش عمده این پرداخت‌ها بر روی زمین مانده است و پرداخت نمی‌شود.

قالیباف در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در سال آینده هر ماه یک ایستگاه مترو افتتاح می‌شود، توسعه حمل و نقل عمومی را یکی از راه‌های اصلی کاهش آلودگی هوا دانست و گفت:‌ پیشرفت شهر منوط به همکاری تنگاتنگ و تعامل مردم است.
منبع: تابناک
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: