ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
دوشنبه ۳۰ تير ۱۴۰۴ - 2025 July 21
کد خبر: ۴۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۸

با قطار کجاها میشه رفت؟

در حال حاضر همه استان‌های کشور به جز ۱۱ استان از خط آهن بهره‌مند هستند و شهرهای مختلفی نیز در مسیر عبور قطار قرار دارند که می‌توان با این وسیله ارزان و ایمن به آنجا سفر کرد.

به گزارش تدبیر24 به نقل از ایسنا، استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویر‌احمد، همدان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، اردبیل، گیلان، خراسان جنوبی و شمالی هنوز به شبکه ریلی کشور متصل نشده‌اند که طبق وعده مسئولان استان‌های کرمانشاه، همدان، اردبیل و گیلان در آینده‌ای نزدیک به شبکه ریلی متصل می‌شوند و تا اوایل سال ۹۴ همه این استان‌ها صدای سوت قطار را می‌شنوند.

به گفته عبدالعلی صاحب‌محمدی اتصال استان‌هایی که به شبکه ریلی متصل نیستند به منابع مالی بستگی دارد و اگر منابع مورد نیاز فراهم باشد این کار به زودی صورت می‌گیرد.

اکنون بیش از ۱۱ هزار کیلومتر راه آهن در کشور ساخته شده که تردد با قطار را بین شهرها و استان‌های مختلف را فراهم کرده است در این میان نگاهی به مسیرهای ریلی موجود در کشور خالی از لطف نیست؛ در این میان بیشترین مسیرهای ریلی از تهران به شهرهای دیگر است که خطوط ریلی تهران به مقاصد دیگر شامل شهرهای زیر می‌شود:

تهران - مشهد

تهران - شاهرود

تهران - سمنان

تهران - نیشابور - تربت حیدریه

تهران - خواف

تهران - طبس

تهران - اراک

تهران - اهواز

تهران - خرمشهر

تهران - مراغه

تهران - زنجان

تهران - میانه

تهران - شیراز

تهران - تبریز

تهران - یزد

تهران - زاهدان

تهران - بندرعباس

تهران - ساری

تهران - گرگان

تهران - فیروزکوه

تهران - جمکران

تهران - قم

تهران - پیشوا

تهران - پرند

پس از خطوط ریلی که مبدأ و مقصد آن تهران است، مشهد بیشترین مبدأ و مقصد خطوط ریلی کشور را به خود اختصاص داده است که عبارتند از:

شاهرود - مشهد

سمنان - مشهد

طبس - مشهد

اصفهان - مشهد

تبریز - مشهد

مهاباد - مشهد

اهواز - مشهد

شبستر - مشهد

ملایر - مشهد

قم - مشهد

زنجان - مشهد

قزوین - مشهد

کرج - مشهد

کاشان -مشهد

یزد - مشهد

کرمان - مشهد

بندر‌عباس - مشهد

ساری - مشهد

شیراز - مشهد

مشهد - سرخس

و اما دیگر مسیرهای آهنی که حمل و نقل با قطار را برای مردم فراهم کرده به شرح زیر است:

خرمشهر - اهواز

اندیمشک - اهواز

کرج - تبریز

شیراز - اصفهان

یزد - کرمان

یزد - بندرعباس

اصفهان - بندرعباس

گرگان - پل سفید

تبریز - وان

تبریز - جلفا

تبریز - تربیت معلم

اندیشمک - درود

درود - جمسگر

درود - سفید دشت

کارون - بندر ماهشهر

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: