ایران خودرو و سایپا بدنبال خرید استقلال و پرسپولیس؟
یکی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی اخیرا در مصاحبه ای با پیش کشیدن مشکلات اقتصادی دولت برای حمایت از این 2باشگاه گفت: زمانی که دولت نمی تواند کمکی به تیم ها کند و در زمانی که واگذاری ضروری به نظر می رسد حتی می توان باشگاه ها را به شرکت هایی نظیر ایران خودرو و سایپا واگذار کرد
تدبیر24: شاید سال 83 اولین باری بود که زمزمه فروش دو باشگاه پرطرفدار استقلال و پرسپولیس شنیده شد؛ ولی با وجود مافیاهایی که با این اتفاق ممکن بود منافعشان به خطر بیفتد و البته اراده ای که می بایست در مدیران دولتی وجود می داشت و نداشت، چنین اتفاقی تا سال 93 به وقوع نپیوست و عملا قرمزها و آبی ها یک دهه دیگر در گوشه ای از سفره بیت المال نشستند و از کیسه ملت متنعم شدند.اما با روی کار آمدن دولت روحانی؛ اراده ها برای خصوصی سازی 2تیم پرطرفدار تقویت شد و بعد از چانه زنی های فراوان مبلغ 290میلیارد تومان برای هر کدام از 2باشگاه معین شد؛ که بدلیل عدم پذیرش مبلغ و نحوه پرداخت در تاریخ اعلامی برای مزایده، هیچ خریداری پا پیش نگذاشت و عملا جلسه ای برای مزایده تشکیل نشد.به گزارش ناطقان؛ رئیس سازمان خصوصی سازی در اوایل سال 93 خبر از دارایی 300 میلیاردی یکی از این دو باشگاه داد و گفت: در جلسه هیئت عالی واگذاری پس از آنکه قیمتگذاری سهام این دو باشگاه به میزان 60میلیارد تومان ارزشگذاری شده بود و این میزان تا 100میلیارد تومان برای هر کدام از این باشگاهها افزایش یافت، مدیرعامل یکی از این دو باشگاه با ارسال نامهای از وجود 300میلیارد تومان دارایی در حساب مالی باشگاه خود خبر داد.در این بین؛ بعد از شکست 2دور فروش این دو باشگاه ورزشی از طریق مزایده، زمزمه هایی از سوی برخی خیرین(!) در خصوص راه های پیش رو برای فروش استقلال و پرسپولیس مطرح می شود که شاید بیان آن هم شائبه های گوناگونی در افکار عمومی ایجاد کند.برای نمونه یکی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی اخیرا در مصاحبه ای با پیش کشیدن مشکلات اقتصادی دولت برای حمایت از این 2باشگاه گفت: زمانی که دولت نمی تواند کمکی به تیم ها کند و در زمانی که واگذاری ضروری به نظر می رسد حتی می توان باشگاه ها را به شرکت هایی نظیر ایران خودرو و سایپا واگذار کرد چرا که دولت سهم کوچکی در این شرکت ها دارند و نمی توان نام شرکت دولتی بر آنها گذاشت از این رو طبق قانون مشکلی ندارد.با در نظر داشتن این پیشنهاد، دیگر نمی توان به برخی شنیده ها پیرامون بی میل نبودن خودروسازان در قبال تصاحب پرسپولیس و استقلال بی توجه بود و لذا اگر وجود چنین سناریویی به اثبات برسد، بدون تردید افکار عمومی نخواهد پذیرفت مجموعه ای که پس از دهه ها فعالیت؛ خروجی عملکردش پراید، پیکان و پژو بود حالا ادعای مدیریت و تقویت دو باشگاه عظیم ورزشی را در سر داشته باشد.از این رو ضروری به نظر می رسد، نمایندگان مکرم ملت؛ می بایست در اظهارنظرهایشان توجه بیشتری داشته و از اعلام پیشنهاداتی که به نوعی توهین به شعور افکارعمومی محسوب می شود بپرهیزند.منبع :ناطقان