بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بهاره آروین» مشکل از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اولیه نیست و در دیگر ممالک هم اوضاع کم‌وبیش به همین منوال است. مشکل در ساختاری است که قرار است کاهش این تعداد اولیه به تعدادی محدود و قابل قبول برای برگزاری انتخابات را امکان‌پذیر کند
نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

شهیندخت مولاوردی» نامزدها باید پاسخ بدهند مساله اصلی برای آنها حجاب و گشت ارشاد است یا اینکه معیشت، زنانه شدن فقر، زنانه شدن اعتیاد، زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی، زنانه شدن ایذر، زنانه شدن سالمندی و... هم برای آنها دارای اهمیت است.
جمعه ۰۱ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 21
کد خبر: ۴۸۵۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۶

کمبود آب در گلستان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان گفت: استان در پیک مصرف مشترکان با ۲۵۰ تا ۳۰۰ لیتر کمبود آب مواجه است.
 تدبیر24:   محمد هادی رحمتی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: توجه نکردن به طرح جامع تفصیلی، این مشکل را ایجاد کرده است. سهم مصرف کشاورزی از آب تولیدی ۸۰ درصد است و ۱۰ درصد آب استان به صنعت اختصاص می یابد.

وی ادامه داد: آپارتمان سازی در برخی مناطق خارج از طرح تفصیلی باعث ایجاد هزینه سه برابری برای شرکت آبفای استان شده است.

هادی رحمتی از کاهش بارندگی در گلستان اظهار نگرانی کرد و گفت: سال گذشته، استان با کاهش ۱۵ درصدی بارش باران مواجه بود و امسال نیز شاهد همین مقدار کاهش در نزولات داشتیم. بارندگی برف در استان و ماندگاری آن در فصول گرما کوتاه مدت است. همه این عوامل دست به دست هم داده تا حفر چاه برای تامین آب در مرکز استان از۲۰۰ متر به ۲۵۰ متر برسد.

وی ادامه داد: عمق‌ چاه‌ها افزایش یافته و این نتیجه افت آبخوانها است و اینکه زیاد از سفره‌های زیر زمینی استفاده شده است. همچنین عمق حفاری چاه آب شهر گنبد از ۲۷۰ به ۳۶۰ متر رسیده است. از مقدار آب بدست آمده از حفاری این چاه‌ها، تنها ۱۰ درصد برای آب شرب استفاده می‌شود.

رحمتی، هزینه تامین آب در هر مترمکعب را 1100 تومان اعلام کرد و افزود: با توجه به هزینه‌ای که تامین آب برای شرکت دارد، مشترکین تنها ۲۷۰ تومان بابت آب بها پردخت می‌کنند. روزهای پایان سال، پیک مصرف آب مشترکین است. به دلیل شستشوی زیاد در این مدت، آب مخازن به کمترین حد خود رسیده و از این رو نیاز است تا شهروندان برای کاهش مصرف آب و مواجه نشدن با کم‌آبی در سال آینده تلاش کنند.

رحمتی از اجرای فاز دوم تصفیه خانه در سال آینده خبر داد و اظهار کرد: اکنون این تصفیه خانه با ظرفیت ۳۰ درصد فعالیت می کند.

وی در توضیح عدم بهره برداری شبکه فاضلاب در برخی مناطق شهر گرگان، گفت: نبود نقشه شهری مناسب باعث تاخیر در اجرای روند کار این پروژه شده است چراکه جایگزینی برای برخی خیابان های شهر برای تردد خودرو تعریف نشده از این رو قرار شد تا پیمانکار در قالب طرح کار در شب به فعالیت خود ادامه دهد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: