بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بهاره آروین» مشکل از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اولیه نیست و در دیگر ممالک هم اوضاع کم‌وبیش به همین منوال است. مشکل در ساختاری است که قرار است کاهش این تعداد اولیه به تعدادی محدود و قابل قبول برای برگزاری انتخابات را امکان‌پذیر کند
نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

شهیندخت مولاوردی» نامزدها باید پاسخ بدهند مساله اصلی برای آنها حجاب و گشت ارشاد است یا اینکه معیشت، زنانه شدن فقر، زنانه شدن اعتیاد، زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی، زنانه شدن ایذر، زنانه شدن سالمندی و... هم برای آنها دارای اهمیت است.
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 17
کد خبر: ۴۸۵۵۹
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۴

قدیمی‌ترین مومیایی جهان از بین رفت

مومیایی Chinchorro مربوط به پنج تا سه هزار سال قبل از میلاد که در منطقه پرو امروزی و شیلی زندگی می‌کرده با توجه به تغییرات آب و هوایی دچار تغییر شده است.
  تدبیر24:  مومیایی Chinchorro مربوط به پنج تا سه هزار سال قبل از میلاد که در منطقه پرو امروزی و شیلی زندگی می‌کرده با توجه به تغییرات آب و هوایی دچار تغییر شده است.

این مومیایی که در موزه باستانی Tarapacá' در شمال شیلی نگهداری می‌شود توسط باکتری‌ها در حال نابودی است.

محققان دانشگاه هاروارد این مومیایی را بررسی کرده و دریافتند رطوبت بالا موجب تکثیر باکتری‌ها شده است.

حدود 120 مومیایی موجود در موزه دانشگاه نزدیک شهر Arica نیز تحت تاثیر این مساله قرار گرفته اند.

یکی از دانشمندان به نام رالف میچل اظهار کرد: تاکنون چنین مشکلی پیش نیامده بود و همه به دنبال پاسخی برای این مورد هستیم. سوال ما این است که علت این تغییر چه بوده و چگونه می‌توان از آن پیشگیری کرد؟

باستان‌شناسان اظهار کردند: این منطقه همیشه بسیار خشک و کویری بوده، اما در حال حاضر رطوبت افزایش یافته که در نتیجه موجب تکثیر باکتری‌ها در مومیایی شده است.

ساکنین این منطقه به دلیل خشکی هوا مرده‌های خود را به طور طبیعی مومیایی می‌کردند و با افزایش رطوبت تغییراتی در روند مومیایی کردن این آثار ایجاد شده است. 
منبع: تابناک
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: