ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
دوشنبه ۳۰ تير ۱۴۰۴ - 2025 July 21
کد خبر: ۴۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۹
مدیرعامل شرکت مترو در بازدید از خط متروی تهران-پرند بیان کرد:

بالاترین سرعت مترو در خط تهران-پرند

مدیرعامل شرکت مترو تهران در حاشیه بازدید از مراحل اجرای خط متروی تهران–پرند با اشاره به ویژگی های این پروژه از خدمت رسانی شبانه مترو به مسافران فرودگاه حضرت امام(ره) و نیز سرعت بالای حرکت قطارهای این خط در آینده خبر داد.
تدبیر24:به گزارش شهرنوشت، هابیل درویشی با اشاره به اجرای این پروژه گفت: ابتدای متروی تهران–پرند از کمربندی صالح آباد در ورودی بهشت زهرا(س) آغاز شده و به طول حدود 5 کیلومتر تا ایستگاه شهر آفتاب به صورت زیرزمینی ادامه دارد. از ویژگی های این خط می توان گفت: این خط مترو می تواند به مسافران خط یک هم خدمات رسانی کند، ضمن اینکه مسافران را به صورت سریع السیر جابه جا کند. 

وی همچنین افزود: باتوجه به اینکه در دیگر خطوط قطار درون شهری تهران، شب ها مترو خدمت رسانی ندارد، اما مسافران فرودگاه امام(ره) اکثرا شبها وارد می شوند، بنابراین دو واگن برای ساعات نیمه شب در نظر گرفته شده تا مسافران به هر نقطه تهران که می خواهند جابه جا می شوند.
هابیل درویشی همچنین ادامه داد: سرعت ناوگان مترو در این خط حدود 120کیلومتر خواهد بود که بالاترین سرعت در ناوگان مترو است که می تواند جابه جایی مسافران از ایستگاه شاهد تا پرند را در مدت 38 دقیقه میسر سازد.

وی با اشاره به مشخصات کلی این طرح گفت: طول کل مسیر 3/50 کیلومتر تعداد ایستگاه ها 5 ایستگاه (شهرآفتاب – واوان – فرودگاه شماره 1 – فرودگاه شماره 2 –پرند) تعداد تقاطع ها 7 تقاطع در فاصله زمانی 6 دقیقه و وضعیت جابه جایی مسافر 13020نفر در ساعت و در یک جهت است. تعداد ناوگان مورد نیاز 14 ست قطار خواهد بود.

در حال حاضر این پروژه در سه فاز؛ فاز اول شاهد تا شهر آفتاب، فاز دوم شهرآفتاب تا فرودگاه و فاز سوم فرودگاه تا پرند خواهد بود که در حال حاضر درحدود 80درصد از اجرای پروژه تا فرودگاه یعنی دو قطعه اول به اتمام رسیده است.


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: