آموزش کودکان برای فردای بهتر سرزمین

آموزش کودکان برای فردای بهتر سرزمین

شینا انصاری - روز جهانی و هفته ملی کودک فرصتی است برای پرداختن به دغدغه‌ها، مشکلات، بحران‌ها، علاقه‌مندی‌ها و حقوق کودکان، این جوانه‌های زندگی و امیدهای آینده. کودکان در نقاط زیادی از دنیا در حالی اولین قربانی سیاست، فقر، خشونت و جنگ هستند
جهان در آستانه‌ی بازچینش رقابت

جهان در آستانه‌ی بازچینش رقابت

محمدمهدی محمدی-رقابت‌پذیری در سال ۲۰۲۵ تنها یک رتبه‌بندی نیست، بلکه نمایی است از آنچه جهان به سمتش می‌رود: ثبات، شفافیت، و هوشمندی سیاست. کشورمان اگر بخواهد سهمی در آینده اقتصادی جهان داشته باشد، باید نه‌تنها در زمره بازیگران مهم این تغییر جهانی و همکار در سازمان های جدید بین اللملی قرار بگیرد، بلکه باید طراح مسیر خود با پایبندی به موازین و استراتژی های خود باشد. مسیری که از درون طراحی، اصلاح و اجرا می‌شود، نه از بیرون تحمیل.
چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۴ - 2025 November 05
کد خبر: ۴۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۹
مدیرعامل شرکت مترو در بازدید از خط متروی تهران-پرند بیان کرد:

بالاترین سرعت مترو در خط تهران-پرند

مدیرعامل شرکت مترو تهران در حاشیه بازدید از مراحل اجرای خط متروی تهران–پرند با اشاره به ویژگی های این پروژه از خدمت رسانی شبانه مترو به مسافران فرودگاه حضرت امام(ره) و نیز سرعت بالای حرکت قطارهای این خط در آینده خبر داد.
تدبیر24:به گزارش شهرنوشت، هابیل درویشی با اشاره به اجرای این پروژه گفت: ابتدای متروی تهران–پرند از کمربندی صالح آباد در ورودی بهشت زهرا(س) آغاز شده و به طول حدود 5 کیلومتر تا ایستگاه شهر آفتاب به صورت زیرزمینی ادامه دارد. از ویژگی های این خط می توان گفت: این خط مترو می تواند به مسافران خط یک هم خدمات رسانی کند، ضمن اینکه مسافران را به صورت سریع السیر جابه جا کند. 

وی همچنین افزود: باتوجه به اینکه در دیگر خطوط قطار درون شهری تهران، شب ها مترو خدمت رسانی ندارد، اما مسافران فرودگاه امام(ره) اکثرا شبها وارد می شوند، بنابراین دو واگن برای ساعات نیمه شب در نظر گرفته شده تا مسافران به هر نقطه تهران که می خواهند جابه جا می شوند.
هابیل درویشی همچنین ادامه داد: سرعت ناوگان مترو در این خط حدود 120کیلومتر خواهد بود که بالاترین سرعت در ناوگان مترو است که می تواند جابه جایی مسافران از ایستگاه شاهد تا پرند را در مدت 38 دقیقه میسر سازد.

وی با اشاره به مشخصات کلی این طرح گفت: طول کل مسیر 3/50 کیلومتر تعداد ایستگاه ها 5 ایستگاه (شهرآفتاب – واوان – فرودگاه شماره 1 – فرودگاه شماره 2 –پرند) تعداد تقاطع ها 7 تقاطع در فاصله زمانی 6 دقیقه و وضعیت جابه جایی مسافر 13020نفر در ساعت و در یک جهت است. تعداد ناوگان مورد نیاز 14 ست قطار خواهد بود.

در حال حاضر این پروژه در سه فاز؛ فاز اول شاهد تا شهر آفتاب، فاز دوم شهرآفتاب تا فرودگاه و فاز سوم فرودگاه تا پرند خواهد بود که در حال حاضر درحدود 80درصد از اجرای پروژه تا فرودگاه یعنی دو قطعه اول به اتمام رسیده است.


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: