تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

جهانبخش خانجانی» جريان اصلاحات كه در تداوم حركت تاريخي ملت ايران در انقلاب مشروطه، انقلاب شكوهمند اسلامي و حماسه بزرگ دوم خرداد همچنان بر مشي اصلاحي و رفرميستي خود تاكيد و اصرار دارد
اتحاد مثلث!

اتحاد مثلث!

فیاض زاهد - محمد مهاجری» وضعيت جديدي كه در سپهر سياست ايران رخ نموده تا حد كم نظيري استثنايي است. براي اثبات و انتقال اين باور تلاش مي‌شود در اين نوشته به برخي ابعاد آن اشاره شود
يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - 2024 September 29
کد خبر: ۴۹۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۰
یک دقیقه رکورد شکن در تاریخ؛

دانشمندان آلمانی غوغا کردند !

دانشمندان نور را متوقف کردند!
محققان موفق شدند نور را به عنوان سریع‌ترین چیزی که در دنیا شناخته می‌شود برای یک دقیقه رکورد شکن متوقف کنند.
به گزارش تدبیر24 به نقل از snnمحققان آلمانی با موفقیت توانستند اطلاعات را در پرتو آزمایشی در قالب یک تصویر با طول 100 میکروم‌تر ذخیره و بازیابی کنند که این امر گام مهمی برای پردازش اطلاعات کوانتوم محسوب می‌شود.
در خلاء نور با سرعت 300 میلیون متر در ثانیه حرکت می‌کند و یک دقیقه برای متوقف کردن آن زمان بسیار طولانی محسوب می‌شود. در یک دقیقه‌ای که نور متوقف شد می‌توانست تا 17 میلیون و 700 کیلومتر یعنی بیست دور سفر به ماه حرکت کند.
در سال 1999 دانشمندان نور را 17 متر در ثانیه متوقف کردند، در سال 2001 آن‌ها موفق شدند که نور را برای کسری از ثانیه متوقف کنند و اوایل سال جاری دانشمندان نور را برای 16 ثانیه با استفاده از اتمهای سرد نگاه داشتند، اما توقف نور برای یک دقیقه یک رکورد قابل توجه محسوب می‌شود.
جورج هینز و همکارانش در دانشگاه دارمستات آلمان لیزری را به یک کریستال مات شلیک کردند. این امر اتمهای کریستال را به دو حالت برهم نهی کوانتومی فرستاد که در فرکانسهایی با دامنه باریک شفاف به نظر می‌رسد، فرآیندی که به آن شفافیت القایی الکترومغناطیسی (EIT) گفته می‌شود.
پس از آن محققان لیزر دوم را به کریستال شلیک کردند و با خاموش کردن لیزر اول آن را به دام انداخته، شفافیت از بین رفت و کریستال به حالت مات و کدر خود بازگشت.
یک میدان مغناطیسی می‌تواند زمان را افزایش دهد اما این امر مستلزم ترکیبات پیچیده لیزری است. دانشمندان برای شکستن سد یک دقیقه الگوریتمی ارائه کرده‌اند که می‌تواند مغناطیس بی‌نقص و ترکیب لیزر را بیابد.
محققان اظهار داشتند که با مواد بهتر امید می‌رود که این تحقیقات در ‌‌نهایت به ده‌ها دقیقه ذخیره نور منتهی شود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۱
امید آریایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
1
1
آلمان ها چون آریایی هستند وطبق نظر هیتلر تمام دانش وعلوم بشری متعلق به انسان آریا فروهریا است ووی پرومته طبیعت است واز پیشانی وی بارقه نبوغ وعلم بر عالم هستی تابید و
من پدرام نفیسی فر به این نظریه ایمان دارم وبا آن کاملا موافق هستم
خدا ازت نگذر اگر در سایت قرار ندهی.؟
پدرام نفیسی فر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۲
0
0
احسن بر امید واقعا دست مریضا
آرش جعفری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
0
0
آقا پدرام وآقا امید فقط شما نیستید که به این حقیقت فوق ایمان دارید همه ما ایرانیها به ان ایمان واعتقاد داریم وبه آن افتخار می کنیم .
ازطرف کل ملت
تورا خد ادر سایت قرار بده
شكوه و عزت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
0
0
دست پرورده هاي زرتشت بزرگ
باعث افتخار جهان
و نژاد اريايي
قابل توجه كسايي كه اسلاميون دانشمند داشتن نگاهي بندازيد تا بفهميد اريايي ها كجان
نظر شما: