آموزش کودکان برای فردای بهتر سرزمین

آموزش کودکان برای فردای بهتر سرزمین

شینا انصاری - روز جهانی و هفته ملی کودک فرصتی است برای پرداختن به دغدغه‌ها، مشکلات، بحران‌ها، علاقه‌مندی‌ها و حقوق کودکان، این جوانه‌های زندگی و امیدهای آینده. کودکان در نقاط زیادی از دنیا در حالی اولین قربانی سیاست، فقر، خشونت و جنگ هستند
جهان در آستانه‌ی بازچینش رقابت

جهان در آستانه‌ی بازچینش رقابت

محمدمهدی محمدی-رقابت‌پذیری در سال ۲۰۲۵ تنها یک رتبه‌بندی نیست، بلکه نمایی است از آنچه جهان به سمتش می‌رود: ثبات، شفافیت، و هوشمندی سیاست. کشورمان اگر بخواهد سهمی در آینده اقتصادی جهان داشته باشد، باید نه‌تنها در زمره بازیگران مهم این تغییر جهانی و همکار در سازمان های جدید بین اللملی قرار بگیرد، بلکه باید طراح مسیر خود با پایبندی به موازین و استراتژی های خود باشد. مسیری که از درون طراحی، اصلاح و اجرا می‌شود، نه از بیرون تحمیل.
سه‌شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۴ - 2025 November 04
کد خبر: ۴۹۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶

مدارس ویرانه در خراسان شمالی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: برخی فضاهای آموزشی در شهرستان محروم و مرزی راز و جرگلان تخریبی و همانند ویرانه است.
تدبیر24: سیدمحمد لنگری روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: برخی مدارس این منطقه به قدری فضای نامناسبی دارد که حتی اهالی حاضر به سکونت در آن نیستند اما هم اکنون به عنوان فضای آموزشی استفاده می شود.
 
وی افزود: این مدارس توسط رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مورد بازدید قرار گرفت که با ساخت 10 باب فضای آموزشی در شهرستان راز و جرگلان موافقت کرد.
 
وی افزود: هنوز وضعیت فضای آموزشی این استان مانند استان سیستان و بلوچستان است که گفته می شود فضاهای آموزشی کپری دارند.
 
لنگری گفت: طبق آمار یک سوم مدارس کشور تخریبی هستند اما در این استان یک سوم مدارس مستحکم و مابقی تخریبی و نامناسب هستند.
 
وی خواستار توجه جدی و ویژه برای ساماندهی فضاهای نامناسب در مدارس شهرستان محروم راز و جرگلان شد.
 
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی نیز گفت: 31 درصد مدارس شهرستان راز و جرگلان تخریبی هستند.
 
ابوالقاسم بابایی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این در حالی است که میانگین مدارس تخریبی در این استان 25 درصد است و 25 درصد نیز مدارس نیازمند مقاوم سازی هستند.  
 
وی افزود: بر اساس شناسنامه فنی تدوینی از مدارس در سال 93، از 166 مدرسه شهرستان راز و جرگلان با 618 کلاس درس، 81 مدرسه با 260 کلاس درس شامل 42 درصد مستحکم هستند.
 
وی اظهار کرد: 31 مدرسه با 164 کلاس درس شامل 26 درصد نیازمند مقاوم سازی و 54 مدرسه با 194 کلاس درس شامل 31 درصد فرسوده و نیازمند تخریب و بازسازی اند.
 
وی گفت: این در حالی است که 23 مدرسه با 96 کلاس درس از محل اعتبارات تخریب و بازسازی تامین اعتبار شده که از این تعداد 28 کلاس درس تخریب شده و مابقی نیز تخریب خواهند شد.
 
این مسوول گفت: مدارس با مالکیت آموزش و پرورش طبق استانداردهای سال ساخت، بنا شده اند اما با توجه به گذشت زمان فرسوده و کهنه شده اند.
 
وی افزود: برخی مدارس نیز استیجاری یا اهدایی هستند که برخی برای فضای آموزشی نامناسب هستند که این امر نیاز به توجه دارد.
 
بابایی افزود: در سال های اخیر، بر خلاف روال استان، شمار دانش آموزان در شهرستان راز و جرگلان افزایش داشته که این امر نیز موجب کمبود فضای آموزشی شده است.
 
وی اظهار کرد: برخی از فضاهای تخریبی نوسازی می شوند اما به علت کمبود فضا در کنار آموزشگاه های نوساز، مدارس تخریبی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.  
 
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: هزار و 500 کلاس درس در این استان کهنه و فرسوده است.
 
بابایی اظهار کرد: طبق شناسنامه فنی این استان در سال 85، دو هزار و 500 کلاس درس استان فرسوده اعلام شده بود که از مجموع این تعداد هزار کلاس فرسوده تخریب و بازسازی شد.
 
خراسان شمالی با جمعیت 867 هزار نفری 164 هزار دانش آموز دارد که در بیش از دو هزار فضای آموزشی تحصیل می کنند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: