بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بهاره آروین» مشکل از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اولیه نیست و در دیگر ممالک هم اوضاع کم‌وبیش به همین منوال است. مشکل در ساختاری است که قرار است کاهش این تعداد اولیه به تعدادی محدود و قابل قبول برای برگزاری انتخابات را امکان‌پذیر کند
نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

شهیندخت مولاوردی» نامزدها باید پاسخ بدهند مساله اصلی برای آنها حجاب و گشت ارشاد است یا اینکه معیشت، زنانه شدن فقر، زنانه شدن اعتیاد، زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی، زنانه شدن ایذر، زنانه شدن سالمندی و... هم برای آنها دارای اهمیت است.
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 17
کد خبر: ۴۹۴۴۸
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴

جرم همیشه زودتر از قانون می‌آید

دبیر شورای ارتقاء آگاهی عمومی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: پیشگیری از وقوع جرم مقوله‌ای فرابخشی بوده که نیازمند مدیریت جامع و هدفمند در این راستا است.
تدبیر24مجید جعفری با حضور در کارگاه فیلم‌نامه نویسی با رویکرد پیشگیری از وقوع جرم و آسیب خاطرنشان کرد: آسیب اجتماعی و جرم زایده یکدیگرند و بر هم کنش دارند. جرم ماحصل یک فرایند غلط از انعقاد نطفه تا لحظه وقوع است.

وی ادامه داد: در حوزه پیشگیری برای پرهیز از اقدامات جزیره‌ای تلاش می‌شود تا در حوزه‌ اجرایی هر سازمان و قشری برای تکمیل نقشه جامع پیشگیری همچون قطعات پازل در کنار یکدیگر قرار گیرند.

دبیر شورای ارتقاء آگاهی عمومی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: برنامه‌های این معاونت در حوزه‌ ارتقای آگاهی عمومی و اطلاع رسانی است. ارتقای رویدادها با پیشگیری و نظارت بر محصولات فرهنگی برای صیانت از سرمایه گذاری فرهنگی و پرهیز از نگاه سلیقه‌ای و گروهی و جناحی به مقوله‌ فرهنگ و هنر از جمله آن است.

دبیر شورای ارتقاء آگاهی عمومی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه افزود: پیشگیری از وقوع جرم عبارت است از پیش بینی، شناسایی و ارزیابی خطر وقوع جرم و اتخاذ تدابیر و اقدامات لازم برای از میان بردن یا کاهش آن که در واقع می‌توان گفت همیشه جرم زودتر از قانون می‌آید.

جعفری خاطرنشان کرد:‌ توصیه من این است کسانی که می‌خواهند فیلم‌نامه بنویسند حتما آیین دادرسی کیفری را مطالعه کنند؛ زیرا ما قوانین مترقی در این رابطه داریم و این می تواند به شما کمک کند. پیشگیری از وقوع جرم مقوله‌ای فرابخشی و نیازمند مدیریت جامع و هدفمند است.

وی با بیان اینکه پیشگیری دارای سه سطح است، گفت: پیشگیری اولیه - قبل از وقوع جرم -، پیشگیری ثانویه - در حین وقوع جرم - و پیشگیری ثالث - پس از وقوع جرم -که ما باید بر روی پیشگیری اولیه تمرکز بیشتری داشته باشیم تا بتوانیم به اهداف خود در این راستا برسیم .
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: