بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بهاره آروین» مشکل از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اولیه نیست و در دیگر ممالک هم اوضاع کم‌وبیش به همین منوال است. مشکل در ساختاری است که قرار است کاهش این تعداد اولیه به تعدادی محدود و قابل قبول برای برگزاری انتخابات را امکان‌پذیر کند
نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

شهیندخت مولاوردی» نامزدها باید پاسخ بدهند مساله اصلی برای آنها حجاب و گشت ارشاد است یا اینکه معیشت، زنانه شدن فقر، زنانه شدن اعتیاد، زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی، زنانه شدن ایذر، زنانه شدن سالمندی و... هم برای آنها دارای اهمیت است.
چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 26
کد خبر: ۴۹۶۲۶
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵

مذاكرات سري درباره يمن در عمان

جنبش انصارالله نيز تصويب اين قطعنامه در شوراي امنيت را به شدت محکوم کرد و آن را اقدامي ظالمانه دانست.
 تدبیر24: به دنبال تصويب پيش‌نويس قطعنامه کشورهاي شوراي همکاري خليج‌فارس درباره يمن در شوراي امنيت، اين کشورها از اين اقدام استقبال کردند. جنبش انصارالله نيز تصويب اين قطعنامه در شوراي امنيت را به شدت محکوم کرد و آن را اقدامي ظالمانه دانست.

منابع ديپلماتيک در کشورهاي عرب حوزه خليج‌فارس اعلام کردند که عمان از چند روز قبل شخصيت‌هايي وابسته به انصارالله و افرادي در ارتباط با ائتلاف عربي عليه يمن را به حضور مي‌پذيرد تا به راه حلي سياسي براي بحران اين کشور دست يابد.

به گزارش ايسنا به نقل از پايگاه خبري البوابه، اين منابع که خواستند نامشان فاش نشود، مي‌گويند، مسئولان مصري پيشتر طرحي را پيشنهاد داده‌ بودند که براساس آن مسقط ميزبان مذاکرات ميان طرف‌هاي درگير در يمن مي‌شود. منابع مذکور تصريح کردند که ميانجيگري ايران در اين «مذاکرات غير‌مستقيم» وجود دارد و تماس‌هايي با محمد جواد ظريف، وزير خارجه ايران در اين رابطه برقرار شده است.

اين منابع مي‌گويند: اخيرا مسوولان عمان تماس‌هايي با برخي کشورهاي مختلف براي بررسي چگونگي اجراي آتش بس و بهبود شرايط انساني در يمن را آغاز کرده‌اند تا مذاکرات براي حل بحران آغاز شود اما عربستان بر ادامه عمليات نظامي پافشاري مي‌کند هرچند با مذاکرات مخالفت نمي‌کند. عمان طرحي را مطرح کرده است که مبتني بر دو نکته اساسي است: نخست اين که دو طرف درگير به آتش‌بس موقت قانع شوند که پس از آن مذاکرات براي آتش‌بس دائم صورت بگيرد.

نکته دوم اين که مسقط ميزبان مذاکرات با حضور نمايندگان سازمان ملل، اروپا، آمريکا و ديگر طرف‌هاي بين‌المللي شود. از برجسته‌ترين کليات طرح عمان اين است که عبد ربه منصور هادي (رئيس‌جمهوري مستعفي) اداره مرحله انتقالي را برعهده داشته باشد و پس از آن انتخابات رياست‌جمهوري و پارلماني برگزار شود و انصارالله و نيروهاي حامي علي عبدالله صالح، رئيس‌جمهوري پيشين يمن از شهرها عقب‌نشيني کنند. از مفاد اين طرح همچنين اين است که بر سر تشکيل دولتي با حضور تمامي اقشار يمني توافق شود و انصارالله سلاح‌هايي که از ارتش به غنيمت گرفته را تحويل دهد و با تبديل شدن به يک «حزب غيرنظامي» موافقت کند.

منابع مذکور مي‌گويند که تعيين خالد بحاح به عنوان معاون عبدربه منصور هادي ممکن است خبر از گشايش قريب الوقوع بدهد. با توجه به اين که پيشتر رهبران انصارالله نام بحاح را به عنوان رئيس شوراي انتقالي که تشکيل داده بودند، پيشنهاد دادند. اين درحالي است که به تازگي اطلاعاتي منتشر شده که نشان مي‌دهد براي برکناري منصورهادي از قدرت و آمدن بحاح به جاي او تقريبا اجماع عربي وجود دارد و هادي خود نيز به دليل «شرايط جسماني‌اش» ترجيح مي‌دهد از قدرت کنار رود.

در این رابطه بیشتر بخوانید: http://www.tabnak.ir/fa/news/491764/%D9%85%D8%B0%D8%A7%D9%83%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D8%B3%D8%B1%D9%8A-%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D9%8A%D9%85%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B9%D9%85%D8%A7%D9%86 © www.tabnak.ir
منبع: تابناک
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: