بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بهاره آروین» مشکل از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اولیه نیست و در دیگر ممالک هم اوضاع کم‌وبیش به همین منوال است. مشکل در ساختاری است که قرار است کاهش این تعداد اولیه به تعدادی محدود و قابل قبول برای برگزاری انتخابات را امکان‌پذیر کند
نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

شهیندخت مولاوردی» نامزدها باید پاسخ بدهند مساله اصلی برای آنها حجاب و گشت ارشاد است یا اینکه معیشت، زنانه شدن فقر، زنانه شدن اعتیاد، زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی، زنانه شدن ایذر، زنانه شدن سالمندی و... هم برای آنها دارای اهمیت است.
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 17
کد خبر: ۴۹۷۸۴
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰

وعده کیهان برای افشاگری درباره کوروش کبیر

روزنامه کیهان نوشت: همسو با جریان‌هایی که تلاش می‌کنند تاریخ شاهنشاهی را در ایران زنده نگه دارند رژیم اسرائیل هم از تمبر کورش رونمایی کرد. این رژیم کودک‌کش از سر ناچاری تلاش می‌کند با استفاده از تاریخ دو هزار و ۵۰۰ سال پیش برای خود مشروعیت دست و پا کند.
تدبیر24کیهان در ادامه نوشته است: بر روی تمبر گرامیداشت کورش کبیر، به سه زبان عبری، انگلیسی و فارسی به نقل از او و خطاب به یهودیان در کتاب مقدس آمده است: «خداوند با همه شما که قوم او هستید همراه است. شما اجازه دارید که به اورشلیم بازگردید.» به نظر می‌رسد جریانی با هدف برجسته‌سازی دوره حکومت این شاهنشاهی و بعضا تاریخ‌سازی در قالب انتشار و انتساب جمله‌ها و عبارات بی‌سند به وی به منظور قرار دادن تاریخ پادشاهی را در مقابل اسلام قرار دهند.

این جریان پس از روی کار آمدن رضاخان قلدر توسط افرادی همچون احمد کسروی شدت گرفت تا آنجا که در دهه پنجاه مبدا تاریخ رسمی ایران از تاریخ هجری شمسی به تاریخ شاهنشاهی تغییر کرد. هر چند این جریان بعد از انقلاب به گوشه‌‌ای خزید اما طی چند سال گذشته با سهل‌انگاری و حتی حمایت برخی از دولتمردان، در سایه عناوینی همچون «اسلام ایرانی» جریان مذکور هم از عزلت بیرون آمد و به مدد رسانه‌های فراگیر مجازی ظهور و بروز یافت. در این باره ناگفتنی‌‌های زیادی وجود دارد که کیهان در فرصت مقتضی بدان خواهد پرداخت.
منبع: آفتاب
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: