ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
دوشنبه ۳۰ تير ۱۴۰۴ - 2025 July 21
کد خبر: ۵۰۷۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹

انتقاد وزیر صنعت از کیفیت خوروهای داخلی

در جدیدترین جلسه شورای سیاست‌گذاری خودرو وزیر صنعت، معدن و تجارت با انتقاد از کیفیت خودروهای داخلی و اقدام خودروسازان در این رابطه را خواستار شد.
 تدبیر24:  جدید‌ترین جلسه شورای سیاست‌گذاری خودرو پنج‌شنبه هفته گذشته به ریاست وزیر صنعت، معدن و تجارت تشکیل شد.

در این جلسه محمدرضا نعمت‌زاده از کیفیت خودروهای تولید داخل ابراز نارضایتی کرده و اظهار کرد: چرا خودروهای تولیدی در کشور باید قبل از 10 هزار کیلومتر پیمایش، به تعمیرگاه‌ها مراجعه کنند.

به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت، توقع مشتریان داخلی افزایش یافته با این حال خودروسازان نتوانستند به همان نسبت کیفیت خودروهای خود را ارتقاء دهند و همین موضوع دلیل نارضایتی مصرف‌کنندگان از کیفیت خودروهای داخلی است.

در این زمینه نعمت‌زاده خاطر نشان کرد که مصرف‌کنندگان ایرانی خودروهایی جدید، با کیفیت و آبشن‌های بالا می‌خواهند و در این زمینه کیفیت خودروهای داخلی را با خودروهای وارداتی مقایسه می‌کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین از قطعه‌سازان خواست کیفیت قطعات خود را ارتقاء دهند تا به همان نسبت، کیفیت خودروهای تولیدی نیز افزایش یابد.

در ادامه‌ی این جلسه نعمت‌زاده از شرکت‌های خودروسازی کوچک خواست با یکدیگر ادغام شوند تا تیراژ تولید آنها افزایش یافته تا در نتیجه با کاهش قیمت، رضایت مشتریان جلب شود.

وی خاطر نشان کرد که از نظر اقتصادی منطقی نیست شرکت‌های کوچک تولید‌کننده خودروهای سواری و سنگین در کشور فعالیت کنند، بنابراین باید این شرکت‌ها در راستای ادغام با یکدیگر و افزایش قدرت رقابت‌پذیری حرکت کنند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
قربانی صنعت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
0
0
بندها و الزامات ایزو9001 و ایزو14001 به طور کامل و مستمر پیاده سازی و اجرا شود. معمولا شرکتهایی که استانداردهای ایزو را تمدید می کنند یک برنامه زمانی به خودروساز اعلام می کنند و در ان ایام همه چیز منظم و مرتب می باشد ولی بعد از تمدید معلوم نیست الزامات رعایت میشود یا نه. لذا یک کمیته مستقل باید به صورت رندومی در ایام سال این الزامات استاندارد را کنترل و پایش کند.
انتصابات بر اساس شایسته سالاری شایسته سالاری باشد.
لطفا بجای کلی گویی در مورد کیفیت به جزییات کیفیت و با برنامه توجه شود.
باور کنید کار سختی نیست.
نظر شما: