تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

جهانبخش خانجانی» جريان اصلاحات كه در تداوم حركت تاريخي ملت ايران در انقلاب مشروطه، انقلاب شكوهمند اسلامي و حماسه بزرگ دوم خرداد همچنان بر مشي اصلاحي و رفرميستي خود تاكيد و اصرار دارد
اتحاد مثلث!

اتحاد مثلث!

فیاض زاهد - محمد مهاجری» وضعيت جديدي كه در سپهر سياست ايران رخ نموده تا حد كم نظيري استثنايي است. براي اثبات و انتقال اين باور تلاش مي‌شود در اين نوشته به برخي ابعاد آن اشاره شود
يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - 2024 September 29
کد خبر: ۵۰۷۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹

حضور هند برای توسعه چابهار

وزیر حمل و نقل، کشتیرانی و بزرگراه‌های هند با اشاره به اینکه کشور هند مسئولیت بخشی از توسعه چابهار را بر عهده گرفته و آماده همکاری با همه کشورها در این زمینه است، ادامه داد: چابهار به توسعه ترانزیت تجاری در منطقه به ویژه کشورهای مشترک المنافع کمک شایانی خواهد کرد.
 تدبیر24 نیتین گادکاری در بازدید از بندر چابهار افزود: چابهار راه جایگزین برای کشورهایی که راه دریایی ندارند را فراهم می‌کند و این موجب رشد اقتصاد و تجارت در منطقه خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه باعث افتخار است که این یادداشت تفاهم‌ را امضا می‌کنیم، ادامه داد: آمادگی خود را برای توسعه بندر چابهار طبق برنامه اعلام می‌کنیم تا طرح توسعه این بندر هر چه سریع‌تر انجام شود.

گادکاری همچنین از بررسی پیشنهادات ایران در حوزه توسعه خطوط ریلی استقبال کرد و گفت: یک شرکت معروف در حوزه ریلی در هند وجود دارد که از آنها خواهم خواست سفری برای بررسی این پروژهها داشته باشند ضمن اینکه این شرکت در نقاط مختلف جهان پروژه‌های بزرگی را انجام داده است.

نیتین گادکاری در حاشیه امضاء یادداشت تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری هند در طرح توسعه بندر چابهار با بیان اینکه موقعیت بندر چابهار بسیار مهم است در جمع خبرنگاران گفت: این سرمایه‌گذاری موجب افزایش تجارت در ایران و هند به صورت همزمان و همچنین ارتقای تجارت بین المللی هر دو کشور می‌شود.

وی ادامه داد: عملیات ساخت فاز یک توسط دولت ایران به پایان رسیده و فعلا در این فاز تجهیز و بهره‌برداری آن بر عهده هند است و دو بندر دولتی در هند نیز به توسعه فنی بندر چابهار کمک خواهند کرد.

وزیر حمل و نقل، کشتیرانی و بزرگراه‌های هند درباره ضمانت اجرای این تفاهم نامه گفت: این موضوع در زمان نخست وزیر اسبق هند در دولت مورد تصویب قرار گرفت و پس از تغییر دولت در دولت جدید که کمتر از یک سال از زمان شروع کار آن می‌گذرد در نخستین جلسه هیئت دولت به تصویب رسید.

وی درباره زمان اجرای سرمایه‌گذاری در طرح توسعه بندر چابهار افزود: بر اساس زمانی که در توافقنامه ذکر شده پیش خواهیم رفت و امیدواریم هر چه سریع‌تر فعالیت خود را آغاز کنیم.

عباس آخوندی -وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران- و نیتین گادکاری -وزیر کشتیرانی، حمل و نقل جاده‌ای و بزرگراه‌های جمهوری هند- یادداشت تفاهم بین دولتی در خصوص مشارکت هند در توسعه بندر چابهار ایران را امضا کردند.

با امضاء این یادداشت تفاهم مجموعه‌های تجاری ایران و هند خواهند توانست مذاکرات در راستای نهایی کردن قراردادی تجاری را آغاز کنند که براساس آن شرکت‌های هندی دو اسکله موجود در بندر را اجاره و به بهره‌برداری از آن‌ها به عنوان ترمینال کانتینری و چند منظوره باری اقدام کنند.

وجود یک ترمینال عملیاتی کانتینری و چند منظوره باری در بندر چابهار موجب می‌شود سیستم شبکه راه سراسری افغانستان مسیر دسترسی جایگزین به یک بندر دریایی بیابد که به افزایش قابل توجه شبکه ارتباطی افغانستان به بازارهای منطقه‌ای و جهانی می‌انجامد و انگیزه‌ای برای بازسازی‌های تجاری و کمک‌های بشردوستانه در این کشور فراهم می‌کند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
نازنین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
0
0
واقعا که عالی میشه مگه هندیا بیان یه کاری کنن حیف که اصلا به چابهار رسیدگی نمیشه به نظرم که واقعا مظلوم افتاده بندر چابهار با اون همه زیبایی که از کیش و قشم هم خیلی زیباتره
نظر شما: