بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بهاره آروین» مشکل از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اولیه نیست و در دیگر ممالک هم اوضاع کم‌وبیش به همین منوال است. مشکل در ساختاری است که قرار است کاهش این تعداد اولیه به تعدادی محدود و قابل قبول برای برگزاری انتخابات را امکان‌پذیر کند
نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

شهیندخت مولاوردی» نامزدها باید پاسخ بدهند مساله اصلی برای آنها حجاب و گشت ارشاد است یا اینکه معیشت، زنانه شدن فقر، زنانه شدن اعتیاد، زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی، زنانه شدن ایذر، زنانه شدن سالمندی و... هم برای آنها دارای اهمیت است.
شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 29
کد خبر: ۵۱۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۱

تجمع جمعی از والدین در پی پلمپ یک مدرسه اجاره‌ای

به نقل از ایسنا، دبستان پسرانه دولتی شهید منتظری با ظرفیت ثبت نام 500 دانش‌آموز به صورت استیجاری در منطقه 6 خیابان جمالزاده شمالی شهر تهران قرار دارد.

مدرسه مذکور چند سالیست مشکل پرداخت اجاره‌بها داشت و در نهایت مالک پس از اتمام قراردادش با وزارت آموزش و پرورش و در ابتدای سال جاری اقدام به اخذ حکم تخلیه می‌کند و در نهایت 25 تیر ماه سال جاری موفق به پلمپ درب مدرسه می‌شود.

این در حالیست که دانش آموزان این دبستان پسرانه در کلاس‌های تابستانی این مدرسه ثبت نام و شهریه پرداخت کرده‌اند.


جمعی از والدین دانش‌آموزان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اینکه وزارت آموزش و پرورش چندین سال است در پرداخت اجاره‌بهای این مدرسه با مشکل مواجه است، گفتند: تابه‌حال تذکرات زیادی داده شده است و هرساله والدین و دانش آموزان با مشکلاتی در این زمینه مواجه بوده‌اند چراکه مالک بارها به دلیل پرداخت نشدن مبلغ اجاره معترض بوده و یا اقدام به اخذ حکم تخلیه می‌کرده است، اما برای اولین بار است که این مدرسه پلمپ می‌شود.


این والدین از مسئولان وزارت آموزش و پرورش درخواست کردند که مشکلات مالی و حقوقی مدرسه مذکور را برطرف کنند زیرا در صورت حل نشدن این موضوع باید فرزندان خود را در شیفت عصر مدرسه دیگری ثبت نام کنند.

به گفته این والدین، آموزش و پرورش به مالک پیشنهاد کرده ملک خود را با املاک دیگری که در اختیار وزارتخانه است، تعویض کند اما مالک حاضر به پذیرش این پیشنهاد نیست و سال گذشته نیز برای تخلیه آن حکم قضایی گرفته بود. در موارد قبلی نیز که مالک با وزارتخانه با مشکل مواجه شده بود، مسئولان وزارتخانه اعلام کرده بودند کاربری این ملک "آموزشی" است و کسی نمی‌تواند مدرسه را تعطیل کند، به همین دلیل نیز والدین مسئله را پیگیری نمی‌کردند.


قاسم مستقیم - مدیرکل ارزیابی، عملکرد و رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش - پس از اینکه والدین از مقابل وزارتخانه به مسجد داخل ساختمان وزارتخانه هدایت شدند، در جمع آنها اظهار کرد: هم‌اکنون در شهر تهران علاوه بر این مدرسه، شش و هفت مدرسه دیگر نیز در حال پلمپ شدن هستند و وزارتخانه تمام تلاش خود را برای پیگیری و حل مشکل مربوط به این مدارس انجام می‌دهد که حضور والدین مطمئنا کمک کننده خواهد کرد.


به گزارش ایسنا، پس از پایان جلسه مسئولان وزارتخانه با نمایندگان اولیا قرار شد فردا (دوشنبه) مالک به همراه وکیلش برای مذاکره حضور یابد تا یا ملک با ملک دیگری معاوضه شود و یا با کمک خیرین برای خرید آن اقدام شود.

برچسب ها: تدبیر24 پلمپ مدرسه
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: