تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

جهانبخش خانجانی» جريان اصلاحات كه در تداوم حركت تاريخي ملت ايران در انقلاب مشروطه، انقلاب شكوهمند اسلامي و حماسه بزرگ دوم خرداد همچنان بر مشي اصلاحي و رفرميستي خود تاكيد و اصرار دارد
اتحاد مثلث!

اتحاد مثلث!

فیاض زاهد - محمد مهاجری» وضعيت جديدي كه در سپهر سياست ايران رخ نموده تا حد كم نظيري استثنايي است. براي اثبات و انتقال اين باور تلاش مي‌شود در اين نوشته به برخي ابعاد آن اشاره شود
شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - 2024 September 28
کد خبر: ۵۱۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۶
کامبیز نوروزی حقوقدان

شورای عالی امنیت ملی و دو پرونده

پس از انتخابات ریاست‌جمهوری 24خرداد یک همگرایی مثبت و قابل‌توجه ‌در کشور شکل‌گرفته که آزادی زندانیان وقایع سال 88 می‌تواند به تقویت بیشتر این همگرایی کمک کند . . .

تدبیر24 : از مدت‌ها پیش از انتخابات به نظر می‌رسید که درخصوص بحث زندانیان دیدگاه‌های جدیدی در بین مسئولان و مراکز بالای تصمیم‌گیری به وجود آمده که این امر به مرور باعث ایجاد تحولاتی در فضای سیاسی خواهد شد. همچنین از ماه‌ها پیش نشانه‌هایی از تعدیل رویکرد‌ها در برخی موارد به وجود آمده که باعث ایجاد یک نوع همگرایی ملی و تلطیف فضای سیاسی کشور می‌شود. مسلما با این تحولات اعتدال بیشتری در فضای عمومی و حقوق فردی و اجتماعی به وجود خواهد آمد و این تغییرات به اتفاقات خجسته‌ای منجر خواهد شد.

 آزادی زندانیان که رخ می‌دهد قطعا به استمرار این شرایط کمک خواهد کرد. همانطور که وزیر دادگستری اشاره کرده است، مساله بررسی پرونده آقایان موسوی و کروبی در شورای عالی امنیت ملی در دستور کار است. هرچند با تغییر دولت، ترکیب شورای عالی امنیت ملی تغییر چندان زیادی نکرده است اما بستر عمومی جامعه و وضعیت دولت نشان دهنده تغییراتی در این حوزه است که در این شرایط می‌تواند تصمیمات تازه‌ای هم در این رابطه گرفته شود. بررسی پرونده دو کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری پیشین طبیعتا در ساختار سیاسی تاثیرگذار خواهد بود. امیدواریم که با فضای مساعدی که امروز به وجود آمده هر چه زودتر نهادهای قانونی کشور تصمیم تازه‌ای اتخاذ کنند. مردم ایران نشان داده‌اند که درخصوص مسائل کلان و امنیت ملی آگاهی لازم را دارند و برای ثبات سیاسی و پایداری نهادهای موجود در کشور اهمیت بی‌کم و کاستی قائلند.

 گواه این مساله واکنش جامعه ایرانی به اظهارات نتانیاهو بود که مطالبی علیه جمهوری اسلامی و با عباراتی بسیار سخیف، ناپسند، فاشیستی و غلط مطرح کرد. واکنش مردم ایران به این مساله خیلی جالب بود و با بررسی روزنامه‌ها، فضای وبلاگ‌ها، سایت‌ها و حتی گفت‌وگوهای روزمره مردم می‌توان مشاهده کرد که به شدت به آن مواضع واکنش نشان داده شد. مردم ایران حتی نتانیاهو را سوژه طنز خود در فضاهای مجازی و حقیقی کردند که نشان از توجه آنها به تمامیت و ثبات ساختار سیاسی ایران دارد. ان شاء‌ا... با تداوم وضعیت موجود و پررنگ‌تر شدن اعتدال شاهد آثار مبارک و مثبتی در تمام شئون کشور باشیم. این نوع نگاه همراه با تدبیر مسئولان مطمئنا موجب عزت و آبروی بیشتر ایران در عرصه بین‌المللی خواهد شد و به انزوای دشمنان ما در دنیا کمک خواهد کرد.

پس از انتخابات ریاست‌جمهوری 24خرداد یک همگرایی مثبت و قابل‌توجه ‌در کشور شکل‌گرفته که آزادی زندانیان وقایع سال 88 می‌تواند به تقویت بیشتر این همگرایی کمک کند که با توجه به تجربه چند ماه اخیر به نظر می‌رسد مسئولان به صورت دقیق این مساله را در نظر خواهند گرفت و تصمیم مناسبی اتخاذ خواهند کرد. تحولاتی که از چند ماه قبل از انتخابات اخیر شروع شده بودند، نشان داد که بسیاری از صاحب نظران و تصمیم‌گیران عرصه سیاسی کشور به این جمع‌بندی رسیده‌اند که برای اداره بهتر امور باید با اعتدال بیشتری عمل و سعی شود که جریان‌های سیاسی نزدیک‌تر عمل کنند و فاصله‌ای که بین برخی عوامل در شطرنج سیاسی ایران ایجاد شده به مرور ترمیم شود. به نظر می‌رسد که عقلای سیاست کشورمان در حال حاضر عقیده دارند که رویکردها باید با توجه به جو عمومی جامعه تغییر کنند و این مساله باعث شده تا ناظران سیاسی به تداوم این روند امیدوار شوند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
اردلان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
1
0
تمرکز روی سیاست خارجه احسنت دارد
نظر شما: