ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
سه‌شنبه ۳۱ تير ۱۴۰۴ - 2025 July 22
کد خبر: ۵۱۹۲۶
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵

پرواز چارتری فقط در قالب تور

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: پروازهای چارتر تنها در قالب تورها مجاز است و با دفاتری که بلیت این پروازها را بصورت انفرادی بفروشند، برخورد می شود.
 تدبیر24: محمد خداکرمی اظهار کرد:‌ پروازهای چارتر بخشی از فعالیت شرکت های هواپیمایی است اما این پروازها تنها در قالب تورها قابل انجام است و هیچ شرکتی حق ندارد بلیت های چارتر را بصورت انفرادی بفروشد.
وی افزود: بر اساس بند ب مقررات سازمان هواپیمایی کشوری، اجازه تورهای مسافرتی با مجوز سازمان میراث فرهنگی صادر می شود و مجوز بند «پ» هم زیارتی است که سازمان حج مجوز آن را صادر می کند.
وی تصریح کرد: سال گذشته تعدادی شرکت خدمات هواپیمایی به علت فروش بلیت های شخصی چارتر لغو مجوز شدند.
خداکرمی درباره فروش بلیت در سایت‌های اینترنتی، گفت: خرید بلیت از سایت ها از مقتضیات امروزه است و برخی تمایل دارند بلیت را از طریق اینترنتی خریداری کنند، اما فعالیت سایت های متفرقه به غیر از سایت اصلی شرکت های هواپیمایی در حال حاضر قانونی نیست.
وی با بیان اینکه در طول ایام کم تقاضای سال این سایت ها مشکل زیادی را ایجاد نمی کنند، اظهار کرد: زمانی که تقاضا به زمان اوج می‌رسد و تقاضا نسبت به عرضه سبقت می گیرد، نقش این سایت‌ها پررنگ تر شده و برخی بلیت‌ها را بالاتر از قیمت مصوب می‌فروشند.
معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری افزود: ایرلاین‌ها موظفند فروش بلیت را یا به‌صورت مستقیم از سایت خود یا از طریق دفاتر فروش بلیت و آژانس‌هایی که مجوز بند الف را دارند انجام دهند.
خداکرمی تصریح کرد: سازمان هواپیمایی کشوری به هیچ یک از سایت‌های متفرقه مجوز نداده است و براساس مکاتبه ای که انجام دادیم، این سایت‌های اینترتی باید از سازمان مجوز بگیرند و یا اینکه فیلتر شده و بسته می‌شوند.
وی درباره اطلاعات درج شده روی بلیت ها نیز اظهار کرد: بلیت ها طبق دستور العمل باید اطلاعات لازم را داشته باشد و معمولا به زبان فارسی و گاهی دو زبانه این اطلاعات درج می شود. اما نوع هواپیما در بلیت نوشته نمی شود چون موضوع از اهمیت سایر عوامل برخوردار نیست و اگر مسافری حساس باشد، می تواند از متصدی سوال کنند.
بر اساس اعلام معاون سازمان هواپیمایی کشوری، کسانی که نسبت به خدمات فروش بلیت یا پروازها شکایتی دارند می توانند به سایت سازمان و بخش شکایت ها مراجعه کنند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: