ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
دوشنبه ۳۰ تير ۱۴۰۴ - 2025 July 21
کد خبر: ۵۲۵۸۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹

استیضاح فانی اعلام وصول شد

طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش دولت تدبیر و امید با 64 امضا از سوی هیات رییسه مجلس اعلام وصول شد.
 تدبیر24: در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و با اعلام دهقان عضو هیات رییسه مجلس طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش بر اساس ماده 221 آیین‌نامه داخلی مجلس و بند 89 قانون اساسی اعلام وصول شد.

در متن استیضاح که از سوی هیات رییسه مجلس قرائت شد آمده است: ناتوانی وزیر در جلب رضایت نیروها و کارکنان آموزش و پرورش، ناتوانی در جلب توجه دولت به اهمیت آموزش و پرورش و جایگاه آن، بی‌توجهی به وضع مدارس کشور و تبدیل مدارس به مدارس خودگردان بر خلاف اصل 30 قانون اساسی، ناتوانی وزیر در جلب توجه و عنایت عملی دولت در افزایش فضای آموزشی در مناطق محروم کشور که سرانه فضای آموزشی آنها به مراتب از متوسط کشور کمتر است، ناکارآمدی وزیر در جلب نظر دولت جهت تامین معیشت فرهنگیان، شاغل و بازنشسته و اعطای امتیازاتی مشابه سایر ارگان‌ها به فرهنگیان، ناتوانی وزیر در حذف تفاوت‌ها در حقوق و مزایای فرهنگیان نسبت به سایر دستگاه‌ها، عدم اقدام جدی و موثر در تهیه و تدوین نقشه راه و راهکار و برنامه‌ریزی عملیاتی برای اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش علیرغم اعلام در برنامه پیشنهادی خویش به مجلس، عدم رویکرد جدی و برنامه‌محور به دانشگاه فرهنگیان با عنایت به اهداف بلند این دانشگاه، نداشتن برنامه مدون و عملیاتی برای غنی‌سازی و ارتقای بهره‌وری برنامه‌های آموزشی و پرورشی و کیفیت بخشی در محتوای برنامه‌های آموزشی و استقرار و توسعه عدالت آموزشی بخصوص در مدارس شبانه‌روزی، چندپایه‌ای در مناطق محروم روستایی و مرزی، نداشتن برنامه و نظام مشخص و موثر در استقرار نظام پویا و جامع، رصد، نظارت، ارزیابی و پایش مستمر برنامه‌ها و نتایج آنها در ابعاد آموزشی، پژوهشی و ارتقای کیفی نیروی انسانی از دلایل استیضاح وزیر آموزش و پرورش از سوی امضاکنندگان طرح استیضاح است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
0
0
خدا روشکر معلم ناامید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
0
0
متاسفم از این عقب نشینی مجلس و دلسرد کردن معلمان و فرهنگیان با پس گرفتن استیضاح!!!
نظر شما: