آموزش کودکان برای فردای بهتر سرزمین

آموزش کودکان برای فردای بهتر سرزمین

شینا انصاری - روز جهانی و هفته ملی کودک فرصتی است برای پرداختن به دغدغه‌ها، مشکلات، بحران‌ها، علاقه‌مندی‌ها و حقوق کودکان، این جوانه‌های زندگی و امیدهای آینده. کودکان در نقاط زیادی از دنیا در حالی اولین قربانی سیاست، فقر، خشونت و جنگ هستند
جهان در آستانه‌ی بازچینش رقابت

جهان در آستانه‌ی بازچینش رقابت

محمدمهدی محمدی-رقابت‌پذیری در سال ۲۰۲۵ تنها یک رتبه‌بندی نیست، بلکه نمایی است از آنچه جهان به سمتش می‌رود: ثبات، شفافیت، و هوشمندی سیاست. کشورمان اگر بخواهد سهمی در آینده اقتصادی جهان داشته باشد، باید نه‌تنها در زمره بازیگران مهم این تغییر جهانی و همکار در سازمان های جدید بین اللملی قرار بگیرد، بلکه باید طراح مسیر خود با پایبندی به موازین و استراتژی های خود باشد. مسیری که از درون طراحی، اصلاح و اجرا می‌شود، نه از بیرون تحمیل.
چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۴ - 2025 November 05
کد خبر: ۵۲۹۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۴
وزیر علوم درباره دانشگاه فنی و حرفه ای:

نمونه واقعی دانشگاه نسل سوم

دانشگاه فنی حرفه ای نمونه واقعی دانشگاه نسل سوم است که کار آفرینی و مهارت آموزی در آن به شکل عملی اجرایی شده است.
تدبیر24 :وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بازدید از دانشکده فنی و حرفه ای دخترانه دکتر شریعتی تهران گفت : دانشگاه فنی حرفه ای نمونه واقعی دانشگاه نسل سوم است که کار آفرینی و مهارت آموزی در آن به شکل عملی اجرایی شده است.
به گزارش روابط عمومی دکتر محمد فرهادی اظهار داشت : تقویت دانشگاه فنی و حرفه ای از اولویت های اصلی وزارت علوم است زیرا مسئله مهارت آموزی ، کار آفرینی و رفع نیاز بازار کار محور برنامه های امروز وزارت علوم برای توسعه مراکزآموزش عالی و رشته های  دانشگاهی است .
وی با اشاره به تصمیم درست دولت برای انتقال دانشگاه فنی حرفه ای به وزارت علوم گفت : پس از این انتقال برخی مشکلات  نظیر انتقال  ساختمانها و کارگاهها به دانشگاه بوجود آمده است که امیدواریم با هماهنگی بیشتر وزارت آموزش و پرورش مرتفع شوند.
دکتر فرهادی افزود : مسئله تصویب ساختار دانشگاه فنی و حرفه ای و تبدیل وضعیت مدرسان این دانشگاه به  عضو هیئت علمی در معاونت آموزشی و مرکز هیئت امنای وزارت علوم در جریان است و در آینده نزدیک نهایی می شود.
وزیر علوم با تاکید مجدد بر برنامه وزارت علوم بر مهارت آموزی رشته های دانشگاهی گفت : گذراندن دوره های چند ماهه کارورزی دانش آموختگان سایر دانشگاههای کشور در مراکز دانشگاه فنی حرفه ای از جمله شیوه های اجرای این برنامه است.
  دکتر فرهادی گفت : دانشگاه فنی حرفه ای باید رشته های جدید خودرا در حوزه های جدید فناوری روز ، متناسب با نیاز امروز بازار کار و با شیوه های متفاوت از سایر دانشگاههای کشور ایجاد کند.
براساس این گزارش ،  در جریان این بازدید و نشست مشترک ،رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای ، رئیس دانشکده فنی و حرفه ای دکتر شریعتی ، روسای دانشکده های فنی و حرفه ای تهران و چند نفر از مدرسان دانشگاه فنی حرفه ای دیدگاههای خود را با دکتر فرهادی مطرح کردند.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد مهدی صدیقی خویدک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
0
0
با درود خدمت وزیر محترم و سپاس از اهمیت خاصی که ایشان نسبت به دانشگاه فنی حرفه ای ابراز داشته اند. آنچه که قطعا آشکار است رسیدن به توسعه پایدار در دانشگاه فنی حرفه ای، لازمه اش نیروی انسانی متخصص و مجرب در این دستگاه می باشد ، لذا از آن مقام عالی وزارت استدعا دارد که با توجه به شرایط خاص و تغییرات بوجود آمده در این چند سال اخیر در این دانشگاه نسبت به مدرسان این دانشگاه توجه ویژه را مورد عنایت قرار دهند.
نظر شما: