ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
سه‌شنبه ۳۱ تير ۱۴۰۴ - 2025 July 22
کد خبر: ۵۲۹۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۴
وزیر علوم درباره دانشگاه فنی و حرفه ای:

نمونه واقعی دانشگاه نسل سوم

دانشگاه فنی حرفه ای نمونه واقعی دانشگاه نسل سوم است که کار آفرینی و مهارت آموزی در آن به شکل عملی اجرایی شده است.
تدبیر24 :وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بازدید از دانشکده فنی و حرفه ای دخترانه دکتر شریعتی تهران گفت : دانشگاه فنی حرفه ای نمونه واقعی دانشگاه نسل سوم است که کار آفرینی و مهارت آموزی در آن به شکل عملی اجرایی شده است.
به گزارش روابط عمومی دکتر محمد فرهادی اظهار داشت : تقویت دانشگاه فنی و حرفه ای از اولویت های اصلی وزارت علوم است زیرا مسئله مهارت آموزی ، کار آفرینی و رفع نیاز بازار کار محور برنامه های امروز وزارت علوم برای توسعه مراکزآموزش عالی و رشته های  دانشگاهی است .
وی با اشاره به تصمیم درست دولت برای انتقال دانشگاه فنی حرفه ای به وزارت علوم گفت : پس از این انتقال برخی مشکلات  نظیر انتقال  ساختمانها و کارگاهها به دانشگاه بوجود آمده است که امیدواریم با هماهنگی بیشتر وزارت آموزش و پرورش مرتفع شوند.
دکتر فرهادی افزود : مسئله تصویب ساختار دانشگاه فنی و حرفه ای و تبدیل وضعیت مدرسان این دانشگاه به  عضو هیئت علمی در معاونت آموزشی و مرکز هیئت امنای وزارت علوم در جریان است و در آینده نزدیک نهایی می شود.
وزیر علوم با تاکید مجدد بر برنامه وزارت علوم بر مهارت آموزی رشته های دانشگاهی گفت : گذراندن دوره های چند ماهه کارورزی دانش آموختگان سایر دانشگاههای کشور در مراکز دانشگاه فنی حرفه ای از جمله شیوه های اجرای این برنامه است.
  دکتر فرهادی گفت : دانشگاه فنی حرفه ای باید رشته های جدید خودرا در حوزه های جدید فناوری روز ، متناسب با نیاز امروز بازار کار و با شیوه های متفاوت از سایر دانشگاههای کشور ایجاد کند.
براساس این گزارش ،  در جریان این بازدید و نشست مشترک ،رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای ، رئیس دانشکده فنی و حرفه ای دکتر شریعتی ، روسای دانشکده های فنی و حرفه ای تهران و چند نفر از مدرسان دانشگاه فنی حرفه ای دیدگاههای خود را با دکتر فرهادی مطرح کردند.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد مهدی صدیقی خویدک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
0
0
با درود خدمت وزیر محترم و سپاس از اهمیت خاصی که ایشان نسبت به دانشگاه فنی حرفه ای ابراز داشته اند. آنچه که قطعا آشکار است رسیدن به توسعه پایدار در دانشگاه فنی حرفه ای، لازمه اش نیروی انسانی متخصص و مجرب در این دستگاه می باشد ، لذا از آن مقام عالی وزارت استدعا دارد که با توجه به شرایط خاص و تغییرات بوجود آمده در این چند سال اخیر در این دانشگاه نسبت به مدرسان این دانشگاه توجه ویژه را مورد عنایت قرار دهند.
نظر شما: