آموزش کودکان برای فردای بهتر سرزمین

آموزش کودکان برای فردای بهتر سرزمین

شینا انصاری - روز جهانی و هفته ملی کودک فرصتی است برای پرداختن به دغدغه‌ها، مشکلات، بحران‌ها، علاقه‌مندی‌ها و حقوق کودکان، این جوانه‌های زندگی و امیدهای آینده. کودکان در نقاط زیادی از دنیا در حالی اولین قربانی سیاست، فقر، خشونت و جنگ هستند
جهان در آستانه‌ی بازچینش رقابت

جهان در آستانه‌ی بازچینش رقابت

محمدمهدی محمدی-رقابت‌پذیری در سال ۲۰۲۵ تنها یک رتبه‌بندی نیست، بلکه نمایی است از آنچه جهان به سمتش می‌رود: ثبات، شفافیت، و هوشمندی سیاست. کشورمان اگر بخواهد سهمی در آینده اقتصادی جهان داشته باشد، باید نه‌تنها در زمره بازیگران مهم این تغییر جهانی و همکار در سازمان های جدید بین اللملی قرار بگیرد، بلکه باید طراح مسیر خود با پایبندی به موازین و استراتژی های خود باشد. مسیری که از درون طراحی، اصلاح و اجرا می‌شود، نه از بیرون تحمیل.
چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۴ - 2025 November 05
کد خبر: ۵۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۰

اسپانیایی ها ریاضی بلد نیستند

نتايج يك تحقيقات بين المللي از افراد بزرگسال در اسپانيا نشان داده است مردم اين كشور اروپايي، رياضيات نمي دانند و در قرائت متون نيز به شدت ضعيف هستند.
به گزارش تدبیر24 به نقل از ايرنا، اين نتيجه از امتحان مهارت هاي اساسي‌ جمعيت بالغ كه از سوي سازمان همكاري اقتصادي و توسعه در ۲۳ كشور عضو آن انجام شده، بدست آمده و معلوم شده است اسپانيا آخرين كشور در رياضي و يكي‌ به آخر در زمينه خواندن متون است.


به گفته تلويزيون دولتي اسپانيا، نتايج بدست آمده نشان مي دهد فقط ۳۱ درصد اسپانياييها قادر به انجام يك محاسبه ساده هستند و ۲۷ درصد آنها مي توانند يك متن كوتاه را براحتي بخوانند.

روزنامه ال پاييس چاپ مادريد هم نوشت: امتحان يادشده كه به برنامه بين المللي براي ارزيابي دانش افراد بالغ شهرت دارد، عملكرد درك خواندن و درك رياضي را بين افراد ۱۶ تا ۶۵ سال مورد ارزيابي قرار مي‌ دهد.

بر اساس اين گزارش، نتايج بدست آمده حكايت از آن دارد كه اسپانيا در زمينه درك خواندن در فاصله ۲۰ امتيازي و از نظر درك رياضي در فاصله ۲۲ امتيازي با متوسط كشورهاي سازمان همكاري اقتصادي و توسعه قرار دارد، به گونه اي كه ۳۰ درصد اسپانياييها از اين نظر به شدت ضعيف هستند حال آنكه ميانگين كشورهاي عضو اين سازمان و اتحاديه اروپا ۱۷ درصد است. از سوي ديگر، در حالي كه فقط پنج درصد اسپانيايي ها در سطح عالي درك رياضي و متون قرار گرفته اند، ميانگين آن در سطح سازمان همكاري اقتصادي و اتحاديه اروپا ۱۲ درصد است.

به نوشته روزنامه ال پاييس، اين وضعيت نشان مي دهد قانون آموزش عمومي اسپانيا كه از سال ۱۹۹۰ تا سال ۲۰۰۶ در اين كشور اعمال مي شد، موفقيتي در زمينه بهبود درك متون و رياضيات مردم آن نداشته است.

 

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: