تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

جهانبخش خانجانی» جريان اصلاحات كه در تداوم حركت تاريخي ملت ايران در انقلاب مشروطه، انقلاب شكوهمند اسلامي و حماسه بزرگ دوم خرداد همچنان بر مشي اصلاحي و رفرميستي خود تاكيد و اصرار دارد
اتحاد مثلث!

اتحاد مثلث!

فیاض زاهد - محمد مهاجری» وضعيت جديدي كه در سپهر سياست ايران رخ نموده تا حد كم نظيري استثنايي است. براي اثبات و انتقال اين باور تلاش مي‌شود در اين نوشته به برخي ابعاد آن اشاره شود
شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - 2024 September 28
کد خبر: ۵۳۴۷۹
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۹

کالاهای بدون مشتری، مشکل اصلی تولید ‌

رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی گفت: عمده‌ترین مشکل تولید کشور در حال حاضر بازار و عدم قدرت خرید مردم به دلیل کمبود نقدینگی است.
 تدبیر24   محمدحسین روشنک بیان کرد: استان در حال حاضر از نظر تولید در بسیاری از بخش‌ها مانند صنایع غذایی، فولاد، سیمان و ... به خودکفایی رسیده، اما کمبود نقدینگی باعث کاهش جذب این حجم از تولید در بازار شده است.

وی با اشاره به اینکه حجم تولید بالا ولی بازاریابی کم است، گفت: در این وضعیت کالاها اغلب در انبارها ذخیره می‌شود و هیچ گردش مالی را با خود به همراه نمی‌آورد.

روشنک، نداشتن مشتری برای فروش کالا را عمده ‌ترین مشکل بخش تولید دانست و افزود: کاهش نقدینگی و قدرت خرید در بازار و نبود صادرات از مهمترین عواملی است که باعث رکود تولید شده است.

وی با بیان این که صادرات می‌تواند مشکل‌گشای مسائل تولید باشد، اظهار کرد: متاسفانه به صادرات توجه چندانی نمی‌شود، چرا که هنوز نپذیرفته‌ایم که مشکل تولید کشور و تامین ارز با صادرات قابل حل است و به جای چانه‌زنی در بخش‌های تولیدی باید به دنبال حمایت‌های صادراتی باشیم.


رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان در ادامه خاطرنشان کرد: درد تولید کشور را صادرات دوا می‌کند و درد صادرات نیز با توجه و نظارت درمان‌پذیر است.

‌وی در خصوص مشکلات دیگر بخش‌ تولید، گفت: کمبود نقدینگی و مواد اولیه، برخوردهای سازمان‌های مرتبط مانند امور مالیاتی و شرکت‌های خدماتی مثل آب‌ و برق و … از دیگر مشکلات این حوزه است.

‌روشنک با بیان اینکه نقدینگی یک امر پیچیده است، خاطرنشان کرد: کمبود نقدینگی در کل فضای کسب وکار، کشاورزی، صنعت، معدن و گردش و امکانات مالی تاثیر منفی گذاشته است.

‌وی شرط ایجاد اشتغال را تزریق پول در فضای کسب و کار دانست و افزود: تزریق پول به جامعه به منظور افزایش توان خرید مردم است، چراکه گردش مالی همانند شریان‌های حیاتی بدن بوده و همانگونه که داشتن فشار خون بالا کشنده است، نقدینگی زیاد نیز می‌تواند آسیب‌زا باشد.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان در ادامه عنوان کرد: دولت در حال حاضر مشغول مهار تورم بوده که این اقدامی ضد نقدینگی است، چرا که مهار تورم نیازمند کنترل نقدینگی در جامعه و فضای کسب و کار است.

وی با بیان این که هم اکنون در دو راهی کنترل تورم و نقدینگی قرار داریم، اظهار کرد: در شرایط کنونی کمبود منابع مالی باعث کند شدن چرخ تولید و از طرف دیگر کاهش اشتغال شده و تزریق پول نیز باعث ایجاد تورم می‌شود که متاسفانه این عوامل با یکدیگر نظم اقتصاد و تولید را به هم ریخته است.

روشنک در خصوص تسهیلات بانکی نیز گفت: افراد خوش‌حساب که دخل و خرج خود را به دقت محاسبه می‌کنند، به دلیل بالا بودن میزان بهره بانک‌ها و نداشتن درآمد آنچنانی که بتواند این مقدار سود را پوشش دهد، به صورت خود خواسته علاقه‌ای به دریافت این تسهیلات ندارند.

‌وی همچنین در ارتباط با دسته‌ی دیگر که مایل به دریافت تسهیلات هستند، اظهار کرد: این گروه کسانی هستند که کمتر اهل حساب و کتاب بوده و یا اجبار برای دریافت این تهسیلات دارند، اما به دلیل نداشتن برنامه پرداختی مشخص، بانک‌ها به این افراد تسهیلات پرداخت نمی‌کنند، چرا که نگران معوقات بانکی آنها هستند.

‌رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان سیاست دولت مبنی بر عدم تزریق پول به جامعه را نیز مزید بر علت دانست و افزود: این خودداری از پرداخت پول باعث شده بانک‌های خوب نیز نتوانند کار خود را به درستی انجام دهند.
برچسب ها: تدبیر24 بازاریابی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: