بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بهاره آروین» مشکل از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اولیه نیست و در دیگر ممالک هم اوضاع کم‌وبیش به همین منوال است. مشکل در ساختاری است که قرار است کاهش این تعداد اولیه به تعدادی محدود و قابل قبول برای برگزاری انتخابات را امکان‌پذیر کند
نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

شهیندخت مولاوردی» نامزدها باید پاسخ بدهند مساله اصلی برای آنها حجاب و گشت ارشاد است یا اینکه معیشت، زنانه شدن فقر، زنانه شدن اعتیاد، زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی، زنانه شدن ایذر، زنانه شدن سالمندی و... هم برای آنها دارای اهمیت است.
چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 26
کد خبر: ۵۳۵۹
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۳

انصراف داوطلبانه از یارانه

قبل ازاینکه مجلس ودولت قانون یارانه هارااصلاح کنند،نخبگان جامعه وفعالین مدنی دست بکارشوندوبرای کمک به دولت بصورت داوطلبانه ازدریافت یارانه انصراف دهند . . .

دکتر عباس حاتمی فعال سیاسی و رسانه ای در یادداشت کوتاهی که برای تدبیر24 ارسال کرده است نوشت : مقامات دولت آقای روحانی ازکمبودنقدینگی برای پرداخت یارانه هاخبرمی دهند.

تحریمهای شورای امنیت وعدم اعتمادسرمایه گذاران داخلی وخارجی باعث افزایش فشار به دولت شده وآنرادرمضیقه قرارداده است بطوریکه برخی کارشناسان پیشنهادحذف یارانه نقدی3دهک بالای جامعه راپیشنهادکرده اند.

قبل ازاینکه مجلس ودولت قانون یارانه هارااصلاح کنند،نخبگان جامعه وفعالین مدنی دست بکارشوندوبرای کمک به دولت بصورت داوطلبانه ازدریافت یارانه انصراف دهندتادولت ومجلس بافرصت مناسب مذاکرات هسته ای راپیش ببرندوتحریمهالغوشوند.

ابتداافرادذیل انصراف خودراازدریافت یارانه اعلام کنندوسپس یک جنبش انصراف داوطلبانه ازیارانه اعلام موجودیت کند،همزمان دولت نیزجلوفساداقتصادی رابگیردوپیگیرمطالبات مردم باشد:

1-وزراء،معاونین وزراءومدیران دولتی.

2-نمایندگان محترم مجلس واعضای شوراهای شهر.

3-روحانیون معظم بخصوص مراجع تقلید.

4-اساتیددانشگاه،پزشکان،تجاروبازاریان.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
گلیبیس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
0
6
موافقم
يك كارگر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
0
4
وقتي دولت خودش جلوي كاهش دلار را ميگيرد چه انتظاري داريد مردم پيش قدم شوند عمرا من نيستم
گل آقا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
0
2
کاریه که خودشون با سلام و صلوات و اسفند دود کردن و کلی تبلیغات انجام دادند و تازه گفتن پولش رو قاطی پول خودمون نکنیم که ایراد پیدا نکنه ، حالا خودشون هم باید درستش کنند .
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
1
3
دوست عزيز كارگر كى گفته شما انصراف بديد گفته وزرا،نمايندگان مجلس،تجار،پزشكان و امثال ايشان كه درامدهاى چند ميليون تومان در ماه دارند
ناصر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
0
0
جناب اقای دکتر حاتمی مترجم کتاب اقتصاد سیاسی تطبیقی هستند پیشنهاد می کنم این کتاب را مطالعه کنید
دقت کنید هدفمندی یارانه با تمام معایب ان در شیوه اجرا طرح بسیار خوبی بوده است با ادبیات اقتصاد خرد اختلال را در مکانیسم بازار کاهش داده و قیمتها واقعی تر گردیده و نیروهای اقتصادی با اطلاعات بهتری تصمیم می گیرند.
البته یارانه نقدی نیز اختلال دارد ولی میزان ان کمتر است و به نقدینگی می انجامد در حالی که در حالت قبل، توزیع نابرابر ثروت خانه های بزرگتر = برق مصرفی بیشتر، عدم انتخاب کالا(با پول هر کالایی را می شود انتخاب کرد ولی یارانه به مثلا بنزین فقط همان کالا را می شود داشت)، اصراف، قاچاق.
دقت کنید یارانه حق نیست که ثروتمندان می گویند ما چه گناهی کردیم ثروتمند شدیم بلکه صدقه است ایا غرور انها اجازه میدهد یارانه دریافت کنند. بعضی ها می گویند به جای یارانه، اشتغال و تورم را بهبودی ببخشیم اما این نظریه کاملا سطحی است چرا که کاملا معلوم است که متغیرهای اصلی چون تورم، بیکاری، رشد اقتصادی، شاخص ضریب جینی و درامد سرانه می بایست بهتر شوند ولی اینها راهکارهای بلند مدت هست
موفق باشید
نظر شما: