تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

جهانبخش خانجانی» جريان اصلاحات كه در تداوم حركت تاريخي ملت ايران در انقلاب مشروطه، انقلاب شكوهمند اسلامي و حماسه بزرگ دوم خرداد همچنان بر مشي اصلاحي و رفرميستي خود تاكيد و اصرار دارد
اتحاد مثلث!

اتحاد مثلث!

فیاض زاهد - محمد مهاجری» وضعيت جديدي كه در سپهر سياست ايران رخ نموده تا حد كم نظيري استثنايي است. براي اثبات و انتقال اين باور تلاش مي‌شود در اين نوشته به برخي ابعاد آن اشاره شود
جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 18
کد خبر: ۵۳۶۴۷
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶

ساخت ربات پدافند با کاربری نظامی در کشور

دانشجوی کارشناسی ارشد مکاترونیک واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی موفق به طراحی و ساخت ربات پدافند شد.
 تدبیر24: آرش احمدی نیا، طراح این ربات اظهار کرد: ربات «پدافند» یک مکانیزم مکاترونیکی با کاربری نظامی است که با داشتن پنج درجه آزادی، این قابلیت را دارد که موشک و یا هر وسیله دیگری که قادر به نصب بر روی صفحه اصلی ربات باشد را در هر دو جهت عمودی و افقی پرتاب کند.

به گفته وی عملکرد ربات «پدافند» به گونه‌ای است که توسط عملگرهای اصلی قادر به حرکت دورانی در محدوده زاویه صفر تا 180 درجه است که با حرکت پیوسته خود قادر است نیمکره مقابل خود را کاملا پوشش دهد.

وی در ادامه افزود: با تغییر 90 درجه‌ای عملگرهای ثانویه، نیمکره عملیاتی در راستای افق قرار خواهد گرفت تا ربات ارائه شده به اصطلاح بدون نقطه کور باشد.

احمدی نیا با بیان اینکه ربات «پدافند» نمونه خارجی ندارد و طرح آن برای اولین بار در جهان ارائه شده است، تصریح کرد: از ویژگی‌های ربات پدافند می‌توان به کاربرد در پرتاب موشک، حمل رادار، استفاده در انرژی‌های پاک به منظور حرکت سلول‌ای خورشیدی اشاره کرد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: