ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
دوشنبه ۳۰ تير ۱۴۰۴ - 2025 July 21
کد خبر: ۵۴۱۲۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۹

افرادی که در جایگاه اطلاع‌رسانی دولت قرار گرفته‌اند عملکرد مطلوبی ندارند

 تدبیر24 : مدیرعامل خبرگزاری ایرنا در دوره اصلاحات با ارزیابی عملکرد تیم اطلاع‌رسانی دولت، تصریح کرد: هم‌اکنون بسیاری از منصب داران تیم رسانه‌ای _ اطلاع‌رسانی دولت اگرچه بسیار افراد بافضیلتی هستند اما با تفکر اقای روحانی و خط مشی «اعتدال» همراهی ندارند.

عبدالله ناصری در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی «عصر قانون» اظهار داشت: اساسا حوزه رسانه‌ای  دولت نظام‌نامه مشخصی ندارد و این حوزه منحصر به رسانه‌های دولتی مانند روزنامه ایران و یا خبرگزاری ایرنا نیست _ چه اینکه روزنامه بهتر از خبرگزاری دولت عمل کرده است! _ ؛ روزنامه‌ها و پایگاه‌های خبری هستند که تحت تاثیر گفتمان خرداد ۹۲ قرار دارند و عملا از آن حمایت می‌کنند. دولت باید از این نوع رسانه‌ها نیز نهایت حمایت را به عمل آورد.

وی ادامه داد: باید ستاد مشخص و با برنامه‌ای در نهاد ریاست جمهوری تشکیل شود و این رسانه‌ها را ساماندهی کند. برای مثال تیم رسانه‌ای اقای ظریف توانستند به خوبی از ظرفیت رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی بهره برند و تصویری صحیح و مطلوب از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای وشخص آقای ظریف چه در رسانه‌های داخلی و چه در رسانه‌های خارجی ارائه دهند.

عضو شورای مشورتی اصلاحات با مقایسه عملکرد رسانه‌های دولت و جریان رقیب گفت: خبرگزاری دولت تاکنون چندان سر بزنگاه‌ها عمل نکرده است. حال آنکه خبرگزاری‌های رقیب در افکارسازی برای طرفداران خود بهتر عمل کرده‌اند. افراد و گروه‌ه‌هایی که در جایگاه اطلاع‌رسانی دولت قرار گرفته‌اند عملکرد مطلوبی ندارند. همچنین هزینه فعالیت رسانه‌ای بالا رفته و بسیاری در ورطه محافظه‌کاری گرفتار آمده‌اند و سر بزنگاه‌ها منفعل عمل می‌کنند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر در نهادهای اطلاع‌رسانی دولت جایگاهی برای رسانه‌های غیردولتی حامی دولت وجود ندارد. دولت باید در این زمینه ورود پیدا کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه با ارزیابی عملکرد چهره‌های رسانه‌ای دولت افزود: کسانی که وارد تیم ‌اطلاع‌رسانی دولت می‌شوند باید پایبند به شعارهای خرداد ۹۲ باشند. هم‌اکنون بسیاری از منصب داران تیم رسانه‌ای _ اطلاع‌رسانی دولت اگرچه بسیار افراد بافضیلتی هستند اما با تفکر اقای روحانی و خط مشی «اعتدال» همراهی ندارند.

ناصری در پایان تصریح کرد: آقای روحانی باید توجه داشته باشد که اگرچه دولت فراجناحی تشکیل داده است، اما باید پایبندی به شعار «اعتدال» و تبعات آن را همیشه مدنظر داشته باشد. دولت تاکنون به دلیل تمرکز بحث مذاکرات هسته‌ای از صدر قرار گرفتن بسیاری از هجمه‌ها در امان مانده است، والا قطعا فشار به دولت پس از اتمام مذاکرات هسته‌ای افزایش خواهد یافت!

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
0
1
هر کس هم که بیاد فرقی نمیکنه
چون اصلاً گزارشی وجود نداره که بخواد اطلاع رسانی بشه
این دولت اهل کار نیست، فقط شعار میده و مخالفین رو متهم میکنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
0
0
متاسفانه موافقم!!
نظر شما: