آموزش کودکان برای فردای بهتر سرزمین

آموزش کودکان برای فردای بهتر سرزمین

شینا انصاری - روز جهانی و هفته ملی کودک فرصتی است برای پرداختن به دغدغه‌ها، مشکلات، بحران‌ها، علاقه‌مندی‌ها و حقوق کودکان، این جوانه‌های زندگی و امیدهای آینده. کودکان در نقاط زیادی از دنیا در حالی اولین قربانی سیاست، فقر، خشونت و جنگ هستند
جهان در آستانه‌ی بازچینش رقابت

جهان در آستانه‌ی بازچینش رقابت

محمدمهدی محمدی-رقابت‌پذیری در سال ۲۰۲۵ تنها یک رتبه‌بندی نیست، بلکه نمایی است از آنچه جهان به سمتش می‌رود: ثبات، شفافیت، و هوشمندی سیاست. کشورمان اگر بخواهد سهمی در آینده اقتصادی جهان داشته باشد، باید نه‌تنها در زمره بازیگران مهم این تغییر جهانی و همکار در سازمان های جدید بین اللملی قرار بگیرد، بلکه باید طراح مسیر خود با پایبندی به موازین و استراتژی های خود باشد. مسیری که از درون طراحی، اصلاح و اجرا می‌شود، نه از بیرون تحمیل.
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۴ - 2025 October 15
کد خبر: ۵۴۱۵۲
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱

نظر مراجع درباره وضو پس ازکاشت ناخن

تدبیر24:به گزارش صلات (ستاد اقامه نمازسازمان صداوسیما) یکی از موضوعات مبتلابه جمع قلیلی از بانوان ایرانی که با آن روبرو هستند مبحث کاشت ناخن مصنوعی است پس از این اقدام پرسش های شرعی مرتبط برای آنان پیش می آید از قبیل حکم شرعی کاشت ناخن ، چگونگی وضو گرفتن وغسل و...با اطلاع از این موضوع خبرنگار ما به سراغ برخی مراجع تقلید رفته و در این باره سوالات خود را مطرح کرد که در زیر پاسخ ایشان  از نظرتان می گذرد: حضرت آیت الله سلام علیکم با سلام لطفا بفرمائید ؛ حکم فقهی کاشت ناخن مصنوعی بانوان چیست؟

 
آیت الله گرامی قمی:

اگر ضرورت ندارد این کار جایز نیست ، اگر ضرورت دارد یا حالا انجام دادند و کندنش مشکلاتی دارد وضو و غسلشان صحیح است و حکمش جبیره است و احتیاطا تیمم هم بکنند.

 

 آیت الله روحانی:

چنانچه ناخن جزء بدن شده است که اطباء باید نظر بدهند، برای وضو و غسل معمولی هیچ اشکالی ندارد و اگر جزء بدن نیست باید وضو و غسل جبیره گرفت حتی در دراز مدت، مادامی که کندن آن ناخن با زحمت و مشقت است. اقدام عمدی شخصی که می داند عمل کاشت ناخن سبب وضو و غسل جبیره می شود اشکال شرعی دارد و جایز نیست، چون عمداً خود را معذور می کند.

 

آیت الله مبشر کاشانی:

این امر جایز نمی باشد و اگر انجام داد باید نیت غسل و وضوی جبیره کند.



 آیت الله شاهرودی:

اشکالی ندارد ولی مانع وضو و غسل می باشد لازم است آن هنگام جدا شود.

گفتنی استچیزی که با آن زخم و شکستگی را می‏بندند، و دوائی که روی زخم و مانند آن می‏گذارند «جبیره» نامیده می‌شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: