ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
سه‌شنبه ۳۱ تير ۱۴۰۴ - 2025 July 22
کد خبر: ۵۴۱۸۰
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰

تلفن هوشمند برای یادگیری مضر است

  تدبیر24 :  نتایج تحقیقات انجام شده بر روی کاربران تازه‌کار تلفن‌های هوشمند نشان داد، از نظر خود مردم نیز این گونه تلفن‌ها برای قابلیت یادگیری آن‌ها مضر است.

به گفته محققان دانشگاه تگزاس، فناوری گوشی هوشمند به بازارهای جهانی رخنه کرده و در بیشتر محیط‌های دانشگاهی به وفور وجود دارد. این امر محققان را ترغیب کرد تا تاثیر این فناوری را از نظر دانشجویان فاقد گوشی هوشمند که بتازگی به آن روی آورده بودند، بر تحصیلاتشان بررسی کنند.

نتایج نشان داد در حالیکه کاربران در ابتدا معتقد بودند دستگاههای موبایل، عملکرد آن‌ها را در انجام تکالیف ارتقا بخشیده و درنهایت به نمرات بهتر برای آن‌ها می‌انجامد، اما در انتهای پژوهش نتایج معکوسی گزارش شد.

این پژوهشی طولی از سال 2010 تا 2011 بر 24 کاربر تلفن هوشمند که بتازگی به آن روی آورده بودند، تمرکز داشت. اگرچه این پژوهش، استفاده سازمان‌یافته از تلفن هوشمند را در محیطهای آموزشی مورد خطاب قرار نداده بود.

به گفته محققان، این یافته‌ها از کاربردهای مهمی برای استفاده از فناوری در آموزش برخوردار است. آن‌ها نتیجه‌گیری کردند که دسترسی به تلفن‌های هوشمند بدون فعالیت‌های آموزشی هدایت‌شده خاص، ممکن است برای فرآیند کلی یادگیری مضر باشد.

این پژوهش در مجله Educational Technology منتشر شده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: